/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Udskifting av deffekt mursten
Fra : nilsen
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 11-08-03 21:50

ga
Jeg skal skifte ud endel røde mursten i udevæg som er deffekte og gamle.
Hva slags cement og hvilken blanding bør jeg bruge?
mvh
Nilsen

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-03 21:59

alm. bakkemørtel og en alm. aalborg cement 1:9-10

Mvh

SOlgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-03 22:02

Du skal bruge mørtel og cement enten bakkemørtel eller strandmørtel.
Bakkemørtel er nærmest gråbrunt/grusfarvet og blev brugt i ældre huse.
Blandingen svarer til en skovlfuld cement til en hel pose mørtel så vidt jeg husker.
Jeg har brugt en boremaskine med et lidt langt 10mm murbor til at fræse fugerne ud.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : nilsen

Dato : 11-08-03 22:25

Tak for svaret solgaard.
tks den fprsøger jeg.
sri emesen du var lit sent ude.
Nilsen