/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Programdeling / overførsel
Fra : hatmand
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 09-08-03 21:24

Hejsa
Jeg har et par computere sat op i et netværk der stort set fungerer som det skal. Dog har jeg på den ene pc et program jeg egentlig gerne ville have til at ligge på den anden også. Er det muligt at kopiere programmet og indsætte det på den anden, eller kan jeg ganske enkelt bruge programmet fra den første pc - og i så fald hvordan gør man det.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 09-08-03 22:00

Du kan godt prøve at kopier programfolderen over på den anden PC, men bliv ikke skuffet hvis det ikke virker.
De fleste programmer lægger filer i Windows/system folderen og laver henvisniger i registreringsdatabasen.

Du kan lave en genvej på dit skrivebord til den .exe fil der starter programmet op.
1. Højreklik på skrivebordet - vælg Ny > Genvej
2. Tryk Gennemse
3. Gå til Netværkssteder - og find den anden PC
4. Find Folderen der indeholder .exe filen der starter programmet
5. Tryk OK
6. Tryk Næste - og navngiv genvejen
7. TryK Udfør

Alt efter hvilken programtype det er, og din netværkshastighed, så er det svært at sige om godt det kører - men prøv det, prøv det

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 09-08-03 22:03

Nogle programmer så at sig porteres meens andres skal gennemløbe en reel installations procedure for at have en change.
Hvad er det for et program du taler om ?

Kommentar
Fra : hatmand

Dato : 09-08-03 22:05

Frontpage 2000

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 09-08-03 22:06

Det mest optimale er naturligvis at installere programmet på den PC hvor du vil bruge det...

/VMEK

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-08-03 11:05

Hejsa

Office programmerne kan du ikke køre fra en anden pc....
medmindre, du gør følgende:

enten skal skiven ligge i cdromdrevet på den ene computer eller kopier hele cd'en ind på
den ene computer.
du skal så dele enten dit cdrom drev eller den mappe du har kopieret cd'en til.
kør install fra det delte drev/mappe på den anden computer og vælg "kør alt fra netværket" de nødvendige filer bliver så
installeret på computen.