/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Vinduer i murstenshus
Fra : Frants
Vist : 603 gange
24 point
Dato : 08-08-03 08:44

Jeg har tænkt mig at sætte nogle små vinduer i mit murstenshus.
Nogle på ca. 60x60.

Hvordan gør jeg?

Kan jeg umiddelbart save et hul med vinkelsliberen?

Skal jeg tage en række sten ud foroven og understøtte
murstene over vinduet først?

Findes der et instruktivt sted på nettet om dette?

Frants

Accepteret svar
Fra : ruder4

Modtaget 34 point
Dato : 08-08-03 09:28

Hej.

Når vinduerne er så små tror jeg godt at du bare kan skære et - dog suppleret med en Tegloverligger. Jeg har vedhæftet en side, hvor der er tegninger ag mudetaljer over vinduer og hvor der også er links til diverse tegl producenter - så kan du kontakte dem og høre nærmere.

http://www.mur-tag.dk/muc/index.asp

Med venlig hilsen Ruder4

Godkendelse af svar
Fra : Frants

Dato : 08-08-03 09:29

Tak for svaret ruder4.