/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Golfudstyr?
Fra : Moggi
Vist : 553 gange
40 point
Dato : 07-08-03 23:46

Jeg er nybegynder i golfens verden, men er nået dertil at jeg skal have nogle andre jern. Jeg står så og tripper lidt frem og tilbage i en - for mig - lidt meget uoverskuelig verden, hvor der findes i massevis af producenter, som hver især har deres udstyr med (selvfølgelig) nogle fremragende egenskaber.

Mine spørgsmål (Som jeg håber en "lavhandicapper" vil svare på) er så:
Hvor mange penge er der fornuft i at bruge på et sæt jern?
Hvad får jeg ved at bruge f.eks. 6500 kr. i stedet for 2000 kr.?
Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på hvis jeg køber brugte jern?

Jeg er ca. 194 cm høj, og vil gerne spille noget seriøst golf ihvert fald et par gange om ugen.

Håber på nogle gode svar.....

Med venlig hilsen

"Moggi"

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 08-08-03 00:12

Da du er ret høj skal du formegentligt have forlænget dine jern, og så er der nok ingen vej uden din lokale klubpro eller en professionel forretning.

Jeg ville ikke vælge et særligt dyrt sæt, det er nok klogere at købe et sæt der skal holde de første par år. En af grundende er, at man som begynder slider mere på sit golfudstyr, og du vil alligevel ikke udnytte de fordele som et dyrt sæt giver.

Det kan dog godt betale sig at ofre lidt ekstra på en god putter.

m.v.h.

Bofh

Accepteret svar
Fra : petermolin

Modtaget 40 point
Dato : 25-08-03 12:36

Hej Moggi,
Jeg ville ogsaa faa tjekket din hoejde vs laengden paa dine jern. Du skal med stor sandsynlighed have dem forlaenget, men det kommer an paa laengen af dine arme. Jeg selv har spillet i mange aar med jern der var 1 inch for korte og nu hvor de er blevet forlaenget, er mit spil blevet meget anderledes.

Proev eventuelt at kikke paa www.nettogolf.dk eller det brugte marked paa www.dba.dk. Der er gode priser og tilbud. Ligegyldigt hvad ville jeg ikke bruge over 2500,- paa dit foerste saet golfudstyr. Derudover et godt tip. Vent 1-2 maaneder saa saesonen er ved at vaere faerdig. Saa plejer det at komme mange tilbud paa markedet, fordi der skiftes ud til vintertraeningen og forberedelsen paa 2003

Ligegyldigt prisen skal du, som skrevet nok have forlaenget og det koster ca 90-150 pr jern.

God fornoejelse,

Peter Molin

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 06-01-06 11:02

Tak for svaret petermolin.