/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Tv out - hvad skal man bruge ?
Fra : lise84
Vist : 343 gange
100 point
Dato : 07-08-03 22:00

Hej
Jeg købte en compaq presario for et år siden med tv-out, men jeg har aldrig rigtigt fået brugt det, da jeg ikke ved hvad man skal bruge af udstyr for at man kan se billeder fra computeren på tv'et. Jeg har et noget gammelt sanyo-tv.
Hvad skal jeg købe ?
Hvor kan man købe det ? og hvor er det billigst ?

MVH
Lise Cecilie Jakobsen

Kommentar
Fra : henras

Dato : 07-08-03 22:11

Du skal bruge et såkaldt SVHS Kabel. Måske skal du også bruget en konverter fra SHVS (Super VHS) til Composite eller scart alt efter hvad der er på dit fjernsyn. Derudover skal computeren sættes i op i skærm mode til at have TV som main display adapter. Dette gøres under indstillinger for skærmen.
Alle disse ting kan købes i alle computer forretninger samt hos de fleste radio/TV forhandlere.

Kommentar
Fra : lennie_

Dato : 08-08-03 00:20

Lise,

Skal du købe et tv så køb et der har et s-video stik. Det giver ikke god kvalitet at bruge composit. Helst et der har flere scartstik. Et til dvd et til computer etc.

Du skal sikkert installere en nyre driver til dit grafikkort end den du fik med da du købte din compaq. Disse kan findes på compaqs web side.

Højre klik på dit skrivebord -> egenskaber -> Indstillinger [sæt skærm opløsning til 800*600 som er det format et tv kan vise] -> klik på advanceret og slå derinde dit tv til.

Så skulle du være på

mvh

Lennie