/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kulhydrater
Fra : Helikoptermyg
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 07-08-03 15:42

Ok.... måske et dumt spørgsmål, men alligevel. Jeg vil tage ca 14 efter atkins-princippet, og vil gerne holde mig under 25 gram kulhydrater om dagen, men hvordan gør jeg det ? Jeg har Ehlers Lev fedt bliv slank bog, og der står også helt lidt om hvordan man gør. Men jeg er stadig lidt i tvivl, for i skemaet bag i bogen, står madvarerne i procent, og hvordan finder man så ud af hvor meget det er i gram. Eks : der står bla. at tomater indeholder 6 % kulhydrater, men hvor meget må jeg så spise af det ? Og skal man bare spise uhæmmet meget kød til frokost og middag eller hvordan ? Kunne være rart hvis der var nogle der havde en plan over enkle retter de havde spist i løbet af en uge måske. Er der det ?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 07-08-03 22:11

WOW !!!!!!!

"...tage ca 14 efter atkins..." <<<< hvad er det ????

spis mindre end du forbrænder!!!! << så taber du dig!

går vægten ned i løbet af en uge, så virker det!!!!! <<< husk at drik rigeligt med vand

simpelt!!

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 25-08-03 21:24

en hilsen til helikoptermyg ! jeg forstår godt din fustration - har selv i fire måneder været på kolesterolfattig kost ! men der er ve' gud ingen hjælp at hente , og vi er jo ikke alle matematikere ! men foreløbig er mine tal gået " på plads "
og jeg har tabt fire kilo ) men der måtte da gerne ryge et par kilo mere .
mvh. karin.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 17-09-03 19:24

Inger Hvidtfeldt har skrevet en udmærket bog der hedder"Lækker mad uden kulhydrater" du kan købe den på nettet til 169 kr.

http://www.ibooks.dk/default.asp?mode=show_item&vare_id=124553

Hilsen Blyb.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-09-03 19:31

mad uden kulhydrater findes ikke !
kød indeholder glycogen som koen har oplagret
bønner har kulhydrater som cellevægge

skal jeg blive ved ??

helikopter, har du fået svar??

beck

Kommentar
Fra : Paw1978

Dato : 20-09-03 09:37

Du skal undgå kartofler, ris, pasta, hvidt brød osv... men det ved du jo sikkert godt, jeg har tabt mig ca 20 kg, ved at undgå kulhydrater, har dog ikke fulgt en særlig plan ud over det. men jeg vil lige fortælle, at forskningen altså ikke har noget svar på, hvad der sker med kroppen, når man ikke indtager ret mange kulhydrater, der er altså ikke noget der beviser at det er sundt og uden konsekvenser for kroppen på lang sigt.
Der kan også opstå situationer, hvor du bliver nød til at indtage føde med et højt niveau af kulhydtrater, fx. ved sygdom, eller graviditet. Min erfaring er, at det bliver meget svært for kroppen at omdanne kulhydreter, hvis den i en lænere periode har været vant til ikke at få dem. Selv er jeg gravid og har derfor måtte ligge kosten om igen, hvilket har betydet vægtstigning ud over det anbefalede i forhold til graviditet. Jeg er ret sikker på, at det skyldes kulhydraterne.. Så tænkt dig godt om, og find en balance der er forsvarlig

Kommentar
Fra : zyrzan

Dato : 22-10-03 18:59

Hej!
Jag är en svenska som funnit detta forum. Jag är med i en lista där MÅNGA fäljer lowcarb dieter. Jag har på 8 veckor gått ner 6.2 kg. Många jag vet har gått ner massor. Läs massor om lowcarb innan du sätter igång. Det finns många varianter, Själv ligger jag på dagligt intag under 40 g kolhydrater. Kolla länkarna:

http://atkins.com/howto/index.html

En svensk site som sammanfattar varianterna:
http://www.markazits.com/diet/

http://www.lowcarbluxury.com/main.html

http://www.lowcarb.ca/atkins-diet-and-low-carb-plans/index.html

http://www.low-carb-friends.com/ har en carb.counter på sidan

http://wilstar.com/lowcarb/#whatis

För att räkna kolhydrater använd tex www.fitday.com gratis!!

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 22-10-03 21:05

hejsa - er her nogle ( hvis kilotal er formindsket ) der har lagt mærke til at man fryser mere end før - da der var lidt mere fedt på sidebenene ?
) jeg har svært ved og holde varmen ! god aften
mvh karin

Kommentar
Fra : bentek

Dato : 08-11-03 10:23

Kulhydrat er den vigtigste energikilde for kroppens celler. Dine hjerneceller kan kun bruge glukose.
Nu kan jeg ikke lige huske energi indholdet for tomat - men feks. agurk : 100g = 51 kj. - 1g. protein - 0g. fedt. - 2g. kuldydrat total. - 1g. kostfiber.
For at finde % skal du gøre således : kulhydrat 2g. x 17 = 34 34x100
_______ = 66,66%

Annuller spørgsmålet
Fra : Helikoptermyg

Dato : 15-02-06 18:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål