/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hudlæge/specialist, til at fjerne mine f~
Fra : Clairygg
Vist : 1471 gange
200 point
Dato : 07-08-03 15:31

Hej, som sagt er lidt på udkig efter en hudlæge elelr hudspecialist som kan hjælpe mig til en pænere hud. Jeg har ikke sådan vildt mange men de irriterer mig utrolig meget, specielt eftersom jeg lige er startet på gymnasiet og jeg er en af de eneste der har nogle:'( Derfor vil jeg høre om nogle kender et sted nærheden af Struer/Holstebro som kunne være noget. Som sagt er det ikke noget vildt, men jeg har prøvet næsten alt!!! Selv cremer fra lægen, hvor den ene dog hjalp lidt, (skinoren) men jeg fik ekstrem tør hud, og så skulle det være meget usundt for huden. Lige for tiden er jeg begyndt på min egen lille kur;) Bare dampe hovedet, træne hvor jeg sveder "non-stop" selvfølgelig begge dele efterfulgt af at vaske ansigtet med en sæbe fra australian bodycare:D

Men jeg ville blive glad hvis nogle kunne hjælpe mig. Jeg har ikke så meget brug for gode råd, eftersom jeg allerede ved en hel del om emnet. Og forresten spiser meget sundt. Har hverken rørt chips eller sodavand i over 2 år tror jeg;) Masser grøntsager osv.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 07-08-03 16:06

Hej ...

Jammen har du ikke spurgt din læge .... han/hun skal under alle omstændigheder skrive dig en henvisning til en dermatolog inden du kan besøge en sådan - har du tjekket den lokale vejviser - søgt på Nettet !!!

http://www.patientguiden.dk/pub/nav.asp?positionid=0&sbmode=advanced&didsearch=yes&level1=Fagguiden&search=&GRP1=Dermatologi-venerologi&GRP2=&GRP3=&GRP4=&GRP5=Ringk%F8bing+Amt

på denne side er der adresser og numre på dermatologer.

Karina

Kommentar
Fra : KasperB78

Dato : 09-08-03 03:38

De muligheder der er hos en dermatolog er forskellige typer creme, der alle har det tilfælles at de er hårde ved huden, og de fleste vil nok også udtørre den.

Prøv at gå ned i Matas og snak med dem om problemet, de har sikkert en god løsning til dig.

Når det kun drejer sig om få bumser er der ikke nogen grund til at begynde at gå til lægen.......

Kommentar
Fra : ture

Dato : 02-11-03 20:43

Ingen grund til læge, nej...! Men KasperB78, Ved du overhovedet hvad en Dermatolog er?¿ Åbenbart ikke *griner højlyt*
Nå, Omkring Matas vil jeg gerne tilføje at folk der arbejber i matas ikke nødvendig vis har nogen uddanelse der har noget med hud at gøre, og at ALLE deres cremer indeholder Parrafin eller glykose, som nok cirka alle kosmetologer i hele danmark lærer at advare imod, da det skader mere end det gavner!
Mit bedste råd= Find en kosmetolog i nærheden, og få ham/hende til at lave en hudanalyse på dig, (så de vced precis hvilken hudtype du har), og køb så: En rensemælk, en , og en god cremalkoholfri tonice til lige nettop DIN hudtype!!!
Mærker jeg tør stå inde for: Living Dimention (prisvenlig), RVB, Doctor. Baumann eller Ole Henriksen (dyr men god).
Nåååå ja, :) og Dermalotica! (også et ret godt mærke faktisk, KasperB78)

Rigtig God Fornøjelse, og held og lykke :)

Mvh. Kosmetologen

Kommentar
Fra : ture

Dato : 02-11-03 20:50

P.s. Masser af grøntsager er godt...!
Mht. Dine homoner, hvor gammel er du entlig?
En ekstra rigtig god ting er at huske ofte at skifte hovedpude betræk, og HUSK når du presser bumser (hvis altså du ik ka la vær), så husk at bruge toilet papir på fingrerne, da vi jo ikke vil tilføje nye betændelses tilstande til din hud, når du presser!!!
Sidst men ikke mindst.. Vask ALDRIG din hud (i ansigtet) med sæbe, da det bare vil udtøre og få den hud til at produksere mere talg (fedt).

Mvh. Kosmetologen

Kommentar
Fra : KasperB78

Dato : 07-11-03 11:36

Men KasperB78, Ved du overhovedet hvad en Dermatolog er?¿ Åbenbart ikke *griner højlyt*

Hmmm, min forundring er stor....hvorfor skulle jeg ikke vide det???

Bortset fra det så respekterer jeg da dit ihærdige forsøg på at skabe arbejde for din profession...... men mon ikke det kan klares uden at bruge sine penge på en kosmetolog, eller samfundets penge på en dermatolog????

KasperB

Kommentar
Fra : ture

Dato : 19-11-03 06:02

Ja men lille ven da!
Jeg skrev at du skulle finde en kosmetolog ja...
...og at man skulle købe sin creme der..
...evt efter en (som regl) gratis hudanalyse!!!
Skrev jeg at man skulle betalefor selve kosmetolog besøget??? Nej vel?
Og siden du nu påstår at en dermatolog ødelægger din hud, så kan jeg da intet andet tro end at du da som sagt enten ikke ved hvad en dermatolog er, eller også må du jo være dum! Right?

psnar:P

Kommentar
Fra : ture

Dato : 19-11-03 06:21

Pss Quote:
Prøv at gå ned i Matas og snak med dem om problemet.
Ya´ right!
Dermatologer har da i det mindste en uddandelse der har med hud at gøre.
I matas er de uddandet til at betjene kassen, smile og vide hvad deres produkter i butikken hedder! MATAS STINGKER :P