/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar med batteriproblemer (igen)
Fra : thomash46
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 05-08-03 20:44

Hej allesammen Jeg stiller lige et spørgsmål igen da det gik lidt i stå i en af de andre grupper.

Min søster har købt sig en bærbar computer for ca. ½ år siden.
Den har det problem at når den står tændt og man ikke bruger den så går der ca. en halvtime, og så kommer den advarsel om lavt batteri, og bruger man den kommer advarslen selvfølgelig før, og detr her er når den er fuldt opladt. Hvis den står og ikke bliver brugt, så går der et par uger så er batteriet afladt så den ikke kan starte op.
Det er en Mycom 7521, med en 1300 Mhz Celeron med 256MB Ram 20GB harddisk. er det ikke unormalt at batteriet ikke holder længere? Batteriet er et LI-ion 1650 mAh 3,6 V.

Thomas

Kommentar
Fra : tinnajelle

Dato : 05-08-03 20:47

Hej Thomas

Det er totalt uacceptabelt.Hun skal gå ind hvor hun har købt den og få den byttet..

Tinna

Accepteret svar
Fra : yak

Modtaget 100 point
Dato : 06-08-03 08:36

Hej
Nye notebooks kan holde 2-3 timer på et opladet batteriet, måske mere. Så der er helt klart noget galt enten med PC'en eller batteriet. Når den kun er 1/2 år gammel får i den repareret på garantien.

Du skal ikke regne med at batteriet kan holde strøm i ugevis uden opladning.

yak

Kommentar
Fra : thomash46

Dato : 06-08-03 10:10

Jeg vil mene at i har ret, at den burde kunne kører længere på batteriet end den gør, så det er måske et defekt batteri. Nu er det vel ikke fordi det batteri der sidder i ikke er særlig stort. Det er jo som sagt på 1650mAh, men det er måske det normale for sådan et batteri?

Kommentar
Fra : yak

Dato : 06-08-03 10:29

Hvis du fek.s ser på www.batterier.dk, kan du se at notebook batterier ligger imellem 2000-8000mAh, typisk 4000mAh, så 1650mAh er måske i den svage ende. Men du burde stadig have mere end 1/2 times brugstid. Står der ikke noget i manualen omkring hvilken brugstid man skulle kunne opnå?

Kommentar
Fra : yak

Dato : 06-08-03 10:43

Hej igen,
Jeg går udfra at du har købt computeren i bilka eller lignende. Der er en dansk web side www.mycom.dk hvor der er skrevet et hotline nummer. Her kan du forsøge at forhøre dig omkring batteri brugstid etc.

Kommentar
Fra : sjovsjov

Dato : 12-08-03 02:05

Muligvis er batteriet brændt af; man skal huske at tage batteriet ud, når computeren er tilsluttet lysnettet - ellers tæres batteriet på en-eller-anden-måde og levetiden sænkes drastiskt. Jeg har desværre samme problem. Det står oftest med alt for småt i manualen, desværre.
/Kenneth

Kommentar
Fra : thomash46

Dato : 12-08-03 20:13

jeg må have læst forkert i manualen batteriet til en bærbar kan umuligt være på 3.6 volt og 1650 mAh, det ville den ikke kunne kører på. Jeg må vist kigge en ekstra gang på den.
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : thomash46

Dato : 29-02-04 22:13

Tak for svaret yak.