/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Variator-dæksel til CPI
Fra : SoerenSkyggebjerg
Vist : 563 gange
110 point
Dato : 05-08-03 13:31

Hey....Er der nogle der ved hvordan man tager det dæksel/blok af, som sidder uden om variator/kilerem/kobling? Det er på en CPI HUSSAR (model 2003) Jeg har skruet de 9 små skruer der sidder rundt om blokken ud + den midterste. Jeg kan ikke umiddelbart se andre skruer, andet end selve kickstarter-akslen der måske kunne holde den inde. Er der nogle der ved hvad der ellers kan holde den?

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 05-08-03 17:23

rør ikke ved kick starteren !!! led godt efter flere sjruer. tag en kærv skruetrækker og vrik den af.. har haft de samme problemmer..

vh

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 05-08-03 17:48

som thomse siger: Kickstarteren sidder fast på inder siden af dækslet, så det behøver du ikke at røre ved. Er du sikker på at alle skruerne er ude? Der kan være helt op til 12 skruer! Men lad vær med at vold den med en fx. skruetrækker, slå let på den så den løsner sig fra pakningen..

Kommentar
Fra : SoerenSkyggebjerg

Dato : 05-08-03 19:10

Ok tak thomse & Jon.....det vil jeg prøve!

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 07-08-03 12:21

der er kun problemer de forste par gange. fordi der sidder to små rør i hver side, der hvor de to lange skruer sidder. tag en flad skrue trækker og vrid det løs i begge ender så kan det lige taget af når begge rørende ikke har fat mere..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-08-03 06:11

1. = En skive i variator.
2. = Et blindrør på udstødning.
3. = CDI begrænset til 8500 omdrejninger.

Det skulle være det, god fornøjelse!