/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Gynækolog eller ej?
Fra : Kaspi
Vist : 616 gange
150 point
Dato : 04-08-03 22:11

Hejsa alle sammen!..
Nu er det ik fordi (håber jeg da), at jeg har en kønssygdom! Men jeg kunne godt tænke mig at tjekke det hos en gynækolog! Grunden er egentlig den, da jeg snakkede med min tidligere kæreste, sagde hun, at hun havde været sammen med nogle fyre før mig! Og det er vel også nok?
Jeg vil bare gerne tjekkes
Men der er bare et problem! Jeg ønsker ik at fortælle mine forældre noget om det! Men, hvis (og hvis) jeg nu har en kønssygdom, så vil jeg gerne fortælle det dem!..
Men, jeg kunne nu godt tænke mig at få det tjekket - helst af en anden end min egen læge (som jeg ikke kan huske)..
Hvad skal jeg gøre?
mvh
/Kasper

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-08-03 23:01

Der ligger en del klinikker for kønssygdomme i landet men om der lige er en i dit område ved jeg ikke, der kan man blive undersøgt
Du kan endvidere får anonym rådgivning om kønssydomme på sexlinien mandag, onsdag og fredag mellem 15 og 17. De kan måske hjælpe med hvor der er en klinik tættest på dig
held og lykke

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-08-03 23:05

hej igen
her finder du en liste med adresser i flere amter
http://www.sexogsamfund.dk/links/praevention.htm

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-08-03 07:19

Hvis du har fået en normal kønssygdom så skal du nok få det at mærke, med det er klogt af dig at lade dig undersøge for alle tilfælde. Du behøver ikke at gå til en Gynokolog for dette det kan din egen sygekasselæge udmærket klare, og bare ikke bange han har absolut tavshedspligt.
På med vanten MVH OW

Kommentar
Fra : Dr.Mark

Dato : 05-08-03 10:10

Punkt Et har du sikkert ikke nogen kønssygdom. Det er dog altid OK at blive checket. Det kan du blive på et af amternes centre eller hos din egen læge. han/hun har tavshedspligt så med mindre han ser dine forældre privat eller sådan noget behøver du ikke være bange for lækager. Der er ingen grund til at gå til gynækolog - slet ikke når du er en fyr.

Kommentar
Fra : Kaspi

Dato : 05-08-03 10:18

Hmm..
Oldwiking, du siger "sygekasselæge" <- undskyld jeg spørger dumt, men er det ik min egen læge? Jeg ka ik huske ham, og har heller ik nummeret!..

Mange tak mark! Men, nu ska det også siges, at jeg har herpes1 - altså den, at jeg har forkølelssår omkring munden om vinteren (nogen gange). Og hvis man ikke passer ordentligt på (vaske hænder efter berøring), og man så rør sig i skridtet, er der en risiko for at få herpes2 i skridtet? Men.. jeg ved nu ik vil bare gerne tjekkes! Også pga. min tidligere kæreste..
Hva' synes i?

mvh
/Kasper

Kommentar
Fra : HelleMA

Dato : 05-08-03 10:48

Numeret til din sygekasselæge, altså din almindelige praktiserende læge står på dit sygesikringsbevis. Der står også hans navn ( eller praksisens navn) og hans praksis adresse. Så du kan altid finde ham. Du har mange spørgsmål, så jeg vil, som de andre der har svaret, råde dig til en konsultation hos ham, eller på en af de nævnte klinikker. Den med gynækologen er efter min mening at skyde over målet og der er vist også ventetid hos mange.

Mvh
Helle

Accepteret svar
Fra : Dr.Mark

Modtaget 150 point
Dato : 05-08-03 12:11

Ja som Helle siger så gå til din læge - navnet og tlf nummer står på sygesikringskortet ellers kan du få det oplyst på kommunen.
Og nej forkølelsessår herpes er ikke det samme som kønsherpes de er hhv type 1 og 2 dog kan de godt smitte på "hinandens" steder men de ændrer altså ikke type. Og nu du er igang, hvis du er i et nyt parforhold så synes jeg også din partner skulle blive checket så kan I ligesom starte på en frisk uden at skulle bruge så meget energi på det.
Mark

Kommentar
Fra : Kaspi

Dato : 05-08-03 12:49

Tak Dr. Mark! Det er jeg sgu glad for at høre (grunden til at jeg banner er den, at jeg altid har troet at h1 kunne blive til h2 *snøft*)..
Jeg er ikke inde i et nyt forhold, så jeg tror bare jeg går alene op til min læge så!

Mange tak alle sammen! I har virkeligt svaret på mit spørgsmål! Det er jeg meget glad for..

Godkendelse af svar
Fra : Kaspi

Dato : 05-08-03 12:51

Tak for svaret Dr.Mark & alle jer andre!..
mvh
/Kasper

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-11-03 21:43

Hør nu her din kvaksalver Dr. min bare røv Mark

Nu røg jeg tilfældigt ind i denne tråd, og ser til min skræk, hvad du egentlig står for.

[citat]
Det er dog altid OK at blive checket. Det kan du blive på et af amternes centre eller hos din egen læge. han/hun har tavshedspligt så med mindre han ser dine forældre privat eller sådan noget behøver du ikke være bange for lækager.
{/code]

Det vil sige, at du vil plapre ud med hvad som helst, bare det er nogen du kender.

Dr......... Godaw do

Ram