/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
lave kontakt linse vand selv ?
Fra : Odense
Vist : 2387 gange
50 point
Dato : 04-08-03 16:42

hej
kan man ikke lave kontakt linse vand selv ? og hvordan ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-08-03 18:23

Yiiirk! Mener du rensevæske til dine kontaktlinser??? Ville du virkelig vove at rode noget sammen selv og putte i øjnene?? Du kan risikere at ødelægge dit syn for resten af livet!. Øjnene er utrolig sarte, og får du først infektion i øjnene, -som du ikke liiige får behandlet, fordi du ved, at det betyder, at du ikke kan bruge dine linser i et stykke tid,- så kan du faktisk risikere, at infektionen breder sig til synsnerven. Og derfra kan den brede sig til hjernen. LAD VÆRE, lad være!
Hilsen en ex-kontaktlinsebruger!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-08-03 22:56

HØRT !!!!!

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 05-08-03 13:01

Det kune jo værer man kunne købe steril rensevæske på et abotek, til det ½ eller minder, jeg tror de producenterne tjener fedt på de små flasker der!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-08-03 13:34

Inden du har fået puttet diverse rensemidler i den sterile tårevæske, som du kan købe på apoteket, så er den jo ikke steril mere! -det er jo netop lavet i små ampuller for at undgå, at du skal putte konservereingsmiddel i øjnene hver dag. -Jeg sov ikke i 4 år!!! efter en øjeninfektion, fordi nogle hinder i øjnene var blevet ru. Når man falder i dyb søvn, så bevæger øjnene sig med små ryk. Og det var så smertefuldt, at jeg vågnede igen med det samme. Og øjenlægen kunne ikke se noget, for infektionen havde han kureret. Jeg er møgked af at bruge briller, men jeg bruger ALDRIG kontaktlinser igen! Og jeg får gåsehud af at høre om, at du vil forsøge at bixe noget sammen og hælde det i øjnene for at spare nogle skide kroner!