/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænding af Video CD-format ((S)VCD)
Fra : marc43
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 04-08-03 08:56

I forbindelse med, at jeg skal have overført min feriefilm til CD er jeg stødt på et problem.

Filmen lægges ind i .avi-format hvorefter jeg konverterer til enten VCD eller MPEG 2 format. Mit problem er, at min brænder ikke vil brænde disse formater (Nero 5.5) og den siger, at jeg skal bruge en plug-inn eller en Encoder. Jeg kan ikke finde en plug-in eller encoder på Neros hjemmeside. Er der nogen, der har kendskab til det. Mit alternativ er at købe Nero 6.0 til 35 dollars som jeg synes er dyrt.

Kan man evt. hente et andet brænderprogram på nettet, der kan brænde VCD´er?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-03 09:13

Det er korrekt at du skal benytte et plug-in for SVCD i Nero, men selv har jeg ingen problemer i VCD med Nero. Har du en registreret Nero 5.5 kan du gratis opdatere på Aheads hjemmeside http://www.nero.com/en/updates.html

USD 35,- for Nero 6.0 var dog også lige lidt i overkanten, selv betalte jeg 135,- for version 5.5 og opgraderede gratis på ovenfor henviste hjemmeside. Snak evt. med din lokale EDB forhandler

Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Jackel

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-03 09:46

Marc43 kontakt mig på
Icq: 112627199
Msn: J@ckel.dk
Mail: J@ckel.dk

så skal jeg hjælpe dig..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-08-03 10:08

Hej igen
Prøv at vende emnet med Jackel... ellers er de omtalte plug-in til Nero 5.5 på https://secure.nero.com/en5/secure.asp

Kommentar
Fra : fozz

Dato : 07-08-03 16:40

Hey dér :)

Du kan hente hjælp på www.vcdhelp.com ... Der er guides til ALT med vcd/svcd/divx/xvid.. Hvordan du encoder det og brænder det med forskellige programmer (incl. Nero). Og der er links til ALT du behøver. Bare følg den og sommerferie-videoen er sikkert hjemme ;)

//Fozz

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 11-08-03 11:17

Tak for svaret Jackel.