/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fly me to the moon
Fra : moello
Vist : 715 gange
300 point
Dato : 01-08-03 22:01

Og ja jeg har desperat ledt i de øvrige svar...
Jeg søger sangen fly me to the moon. Et gammelt Frankie-nummer men i den her udgave bliver det sunget af en kvinde i en mindre jazz'et udgave. Måske er det en SAS reklame. Jeg kan ikke rigtig huske det....

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 01-08-03 23:24

hvad søger du præcist ??? en mp3-fil ?? --- brug kazaa /iMesh ..... eller gå på bib < din samvittighed bestemmer

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 02-08-03 07:53

Prøv en søgning på
www.lytteposten.dk

gav to forslag - Diana Krall og Kim Sjøgren? - du kan lytte til de første 30 sek. af melodierne, så kan du høre om det er den version du søger inden du køber CD-en

Michael

Kommentar
Fra : moello

Dato : 02-08-03 09:06

Jeg leder egentlig bare efter kunstneren, så jeg eventuelt kan købe cd'en. Det er ikke Diana Krall, og jo så heller ikke Kim Sjøgren, da det er en kvinde der synger.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-08-03 02:25

Desværre er der adskillige piger, som har indspillet den, men de 2 mest kendte et er givetvis :

Dorris Days version (Fra Lp'en "sentimental journey" samt
Judy Garlands version (bl.a. på LP'en "Fly me to the moon) - sample: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000001V8C/qid=1059955746/sr=1-1/ref=sr_1_1/104-1068088-2245505?v=glance&s=music

Andre gode bud kan være :

June Christy (Bla. på nyere album :Sings the standards)
Ella Fitzgerald (Bl.a på CD'en "the concert years")
Billie Holiday

Mvh Erling - og god videre søgning !!

Kommentar
Fra : oscar03

Dato : 05-08-03 11:58

Jeg mener at det er en reklame for Mearsk-air. Hvad med at skrive til deres raklameafdeling. Det kan jo være
at de vil fortælle dig hvem kunstneren er ...customerservices@maersk-air.dk

mhv oscar03

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 300 point
Dato : 21-08-03 18:12

Hej Moello

Kan se spørgsmålet stadigvæk er åbent - var der ingen af numrene, der var det, du ledte efter ?

mvh Erling

Kommentar
Fra : moello

Dato : 21-08-03 20:08

okay, har både prøvet mærsk og sas, de vil ikke kendes ved den. Og nej ingen af de nævnte kvinder løber med sejren. Eventuelt flere forslag???

Kommentar
Fra : Langpap

Dato : 26-08-03 18:13

Hej moelleo

Jeg har et forslag, den originale udgave bliver synget af en kvinde ved navn Eva Cassidy. Dette er en mindre jazz-udgave, jeg er ikke sikker på det er den, men du kan jo altid checke.

Godkendelse af svar
Fra : moello

Dato : 11-09-03 22:19

Tak for svaret erling_l.Du løber med sejren. ikke fordi jeg har fundet nummeret, men fordi du lå inde med mest viden. Jeg må bare erkende at jeg aldrig finder nummeret i den udgave.