/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kartoffelkager
Fra : netper
Vist : 348 gange
200 point
Dato : 31-07-03 17:59

Fandt lige denne opskrift som jeg kunne tænke mig oversat, er der nogen der er friske ??

Per

Potato Chip Cookies

Ingredients:
5 cups crushed potato chips
1 cup brown sugar
1 cup white sugar
2 eggs
1/2 cup milk
2 teaspoons vanilla extract
2 cups flour
3 teaspoons baking powder
1/2 cup chopped pecans

Directions:
Preheat oven to 375-degrees.

In a large bowl, combine the first six ingredients and mix well.

Sift together the flour and baking powder. Add to the potato chip mixture. Stir in the pecans last.

Drop by teaspoonfuls onto a greased baking sheet.

Bake for 10 to 15 minutes, or until lightly browned.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 31-07-03 18:16

Nej, det lyder virkeligt for væmmeligt.
kartoffelchips og sukker, æg, mælk, vanilje etc.
Puha
frieda

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 31-07-03 18:19

der må være noget der er mere tiltallende

Kommentar
Fra : netper

Dato : 31-07-03 18:26

måske men hvad så med denne her

1/3 c Butter; softened
1/3 c Brown sugar
1/3 c Honey
1 Egg; beaten
1 c Whole-wheat flour
1/3 c Nonfat dry milk powder
1 ts Baking powder
1/4 ts Baking soda
3/4 ts Salt
1/4 ts Cinnamon
1/4 ts Nutmeg
3 tb Wheat germ
1 c Shredded sweet potato
1 ts Grated lemon rind
1/4 c Grated coconut
1 1/4 c Rolled oats
1/3 c Chopped nuts

Preheat oven to 375 degrees. Cream butter, sugar and honey together in
bowl; beat in egg. Stir flour, dry milk, baking powder, baking soda, salt,
cinnamon, nutmeg and wheat germ together in a separate bowl. Add to egg
mixture and beat well. Stir in sweet potato, lemon rind, coconut, oats and
nuts; mix well.
Drop dough by teaspoons onto greased cookie sheet. Bake for 10 to 12
minutes. Remove from cookie sheet and cool on rack.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-07-03 20:45

Kartoffel chip kager

Ingredienser:

5 kopper knuste kartoffelchips
1 kop brun farin
1 kop alm sukker
2 æg
½ kop mælk
2 tsk vanila ekstrakt
2 kopper mel
3 tsk bagepulver
½ kop hakkede Pecan nødder

Fremgangsmåde:

Forvarm ovnen til 190 gr.
Hæld de 6 første ingredienser i en stor skål, og bland dem godt. Bland mel og bagepulver. Tilsæt dette til kartoffel-chip blandingen, og rør de hakkede Pecan nødder i til sidst.

Fyld en smurt bageplade med teskefulde store klatter af denne blanding ,og lad dem bage i 10 – 15 min. eller indtil de er lysebrune.

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 200 point
Dato : 31-07-03 21:19

Og her er den anden:

1/3 kop blødt smør
1/3 kop Farin
1/3 kop Honning
1 pisket æg
1 kop groft malet hvedemel

1/3 kop skummetmælkspulver
1 tsk. Bagepulver
¼ tsk. Natron
¾ tsk. Salt
¼ tsk Kanel
¼ tsk. Muskat nød
3 spsk. Hvedekim
1 kop revet alm. kartoffel
1 tsk. Revet citronskal
¼ kop Kokosmel
1 ¼ kop Havregryn
1/3 kop hakkede nødder

Forvarm ovnen til 190 gr. Rør smør, sukker og honning sammen I en skål, og pisk ægget i.

Rør mel, tørmælk, bagepulver, natron, salt, kanel, muskatnød, hvedekim sammen i en anden skål.

Tilsæt blandingen med ægget, og rør den godt. Put derefter revet kartoffel, revet citronskal, kokosmel, havregryn og hakkede nødder i, og rør det hele godt

Fyld en smurt bageplade med teskefulde store klatter af denne blanding ,og lad dem bage i 10 – 12 min. Når de er bagt færdige, tages de af bagepladen og afkøles på en rist.

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 31-07-03 21:27

Hovsa, der var jeg ikke hurtig nok; men ellers er jeg enig med ram2

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 31-07-03 21:27

Hovsa, der var jeg ikke hurtig nok; men ellers er jeg enig med ram2

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 31-07-03 21:34

Tak for svaret ram2.