/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Netkort i forbindelse med ADSL
Fra : skummus
Vist : 480 gange
50 point
Dato : 05-01-02 21:42

Vi har en stationær og en bærbar computer og vi har lige bestilt ADSL. Vi mangler netkort til begge computere.. Er der nogen der kan anbefale mærker etc.? Gerne i et menneskeligt prisleje:)

Vores udbyder (Orange) har lånt os en router, men skal man bruge yderligere grej? (en hub? eller sådan noget).

:) Tak!

Kommentar
Fra : steen.b

Dato : 05-01-02 22:02

Hej
Du skal bruge en hub pris ca 350,-kr eller en switch
netkort til pc ca 200,-kr og netkort til bærbar 450,-kr
samlet pris 1000,-kr incl forsendelse ved forud hvis du kontakter mig
kun nye dele
/steen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-02 21:46

"skummus" <skummus.news@kandu.dk> wrote in message
news:RqJZ7.14404$Zm5.1241425@news000.worldonline.dk...
> Vi har en stationær og en bærbar computer og vi har lige bestilt ADSL.
> Vi mangler netkort til begge computere.. Er der nogen der kan anbefale
> mærker etc.? Gerne i et menneskeligt prisleje:)

Jeg vil klart anbefale 3COM !
Er det for dyrt, kan jeg så absolut også anbefale D-Link!

Til bærbar ? Har ikke den store erfaring, men igen - man går ikke galt i
byen med 3COM!

> Vores udbyder (Orange) har lånt os en router, men skal man bruge
> yderligere grej? (en hub? eller sådan noget).

En hub eller en switch hvis I skal have mere end én pc på nettet ja!
Jeg vil næsten anbefale jer at købe en switch, da man kan få dem til
praktisk
taget samme pris som en hub, dog skal I være opmærksom på at I ikke køber
en med en larmende blæser!

Har selv gode erfaringer med :
3COM
Intel
D-Link
Rubytech skulle også lave et meget habilt produkt!

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dlk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 07:53

Jo billigere jo bedre.
Bare det er 10/100 Mbit, så skal de sgu nok virke ...

"Ronni / The real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
news:3c376578$0$37868$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "skummus" <skummus.news@kandu.dk> wrote in message
> news:RqJZ7.14404$Zm5.1241425@news000.worldonline.dk...
> > Vi har en stationær og en bærbar computer og vi har lige bestilt ADSL.
> > Vi mangler netkort til begge computere.. Er der nogen der kan anbefale
> > mærker etc.? Gerne i et menneskeligt prisleje:)
>
> Jeg vil klart anbefale 3COM !
> Er det for dyrt, kan jeg så absolut også anbefale D-Link!
>
> Til bærbar ? Har ikke den store erfaring, men igen - man går ikke galt i
> byen med 3COM!
>
> > Vores udbyder (Orange) har lånt os en router, men skal man bruge
> > yderligere grej? (en hub? eller sådan noget).
>
> En hub eller en switch hvis I skal have mere end én pc på nettet ja!
> Jeg vil næsten anbefale jer at købe en switch, da man kan få dem til
> praktisk
> taget samme pris som en hub, dog skal I være opmærksom på at I ikke køber
> en med en larmende blæser!
>
> Har selv gode erfaringer med :
> 3COM
> Intel
> D-Link
> Rubytech skulle også lave et meget habilt produkt!
>
> mvh
> Ronni
> ronni1@ofir.dlk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 00:42

"Mikkel Gravgaard" <grav@IHATESPAMklokke.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3775b7$0$5482$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jo billigere jo bedre.
> Bare det er 10/100 Mbit, så skal de sgu nok virke ...
>

Øhh, ok.

--
Mvh
Jesper (Deaster)
Sælges: Sony CDP-X777ES
cd afspiller

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 11:08

On Sat, 5 Jan 2002 22:52:50 -0800, "Mikkel Gravgaard"
<grav@IHATESPAMklokke.dk> wrote:

>Jo billigere jo bedre.
>Bare det er 10/100 Mbit, så skal de sgu nok virke ...
>
har nogle defekte 10/100 liggende, meget billige
du mener de kommer til at virke bare de bliver solgt billigt nok?
/Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 12:57

Jeg har købt en billig switch hos Satech.dk
Den er lille og pæn at have stående i hjemmet. (ingen stik i fronten)

Lars

"Steen" <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c382182.365810137@sunsite.auc.dk...
> On Sat, 5 Jan 2002 22:52:50 -0800, "Mikkel Gravgaard"
> <grav@IHATESPAMklokke.dk> wrote:
>
> >Jo billigere jo bedre.
> >Bare det er 10/100 Mbit, så skal de sgu nok virke ...
> >
> har nogle defekte 10/100 liggende, meget billige
> du mener de kommer til at virke bare de bliver solgt billigt nok?
> /Steen

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 06-01-02 13:13

hey

Du behøves ikke at bruge penge på en hub! men det er værd at overveje.
du kan nøjes med at smide 2 netkort i den stationære, og koble den bærbare op på den, dette kræver godt nok at den stationære er tændt for at den mobile kan komme på nettet.

netkort af mærket 3Com, eller Intel går man aldrig galt af. kan dog også anbefale Realtek, da jeg aldrig har haft problem med mit realtek kort, under hverken win98, win2k, winXp, eller linux.
netkort ligger typisk på ca. 200 kr stykket, dog kan man sagtens finde et netkort til 150 kr der sikkert oss kører fint, mit realtek kort feks. kostede 130 kr, og kører uden probs.
en hub kender jeg ikke så meget til, men vil du anbefale at man køber en switch, da der er flere muligheder for at indstille den til ens egen behov.
Priser på det hele er nok nemmest og billigst at finde på www.edbpriser.dk
håber det hjalp lidt, ellers er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående mail.

med venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
Sonofsun@anarki.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 15:24

> En hub eller en switch hvis I skal have mere end én pc på nettet ja!
> Jeg vil næsten anbefale jer at købe en switch, da man kan få dem til
> praktisk
> taget samme pris som en hub, dog skal I være opmærksom på at I ikke køber
> en med en larmende blæser!

Øhhhh har to computere på nettet via min router hvor skulle jeg også købe en
switch ????

--
*Tweak*
icq: 131528069

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 15:35

-- "*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1> skrev i en meddelelse
news:3c385e72$0$37905$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > En hub eller en switch hvis I skal have mere end én pc på nettet ja!
> > Jeg vil næsten anbefale jer at købe en switch, da man kan få dem til
> > praktisk
> > taget samme pris som en hub, dog skal I være opmærksom på at I ikke
køber
> > en med en larmende blæser!
>
> Øhhhh har to computere på nettet via min router hvor skulle jeg også købe
en
> switch ????
>

Fordi der næsten ikke er nogen prisforskel og en switch er en del hurtigere
end en router.

Mvh
Jesper (Deaster)
Sælges: Sony CDP-X777ES
cd afspiller

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 15:48

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a19n5k$2jab$1@news.cybercity.dk...
>
> -- "*Tweak*" <jbj15maj@hotmail.com1> skrev i en meddelelse
> news:3c385e72$0$37905$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > En hub eller en switch hvis I skal have mere end én pc på nettet ja!
> > > Jeg vil næsten anbefale jer at købe en switch, da man kan få dem til
> > > praktisk
> > > taget samme pris som en hub, dog skal I være opmærksom på at I ikke
> køber
> > > en med en larmende blæser!
> >
> > Øhhhh har to computere på nettet via min router hvor skulle jeg også
købe
> en
> > switch ????
> >
>
> Fordi der næsten ikke er nogen prisforskel og en switch er en del
hurtigere
> end en router.
>
Jeg er sikker på at du mener en forskellen mellem en HUB og en SWITCH og
ikke mellem en ROUTER og en SWITCH *S*

Routeren er jo nødvendig for at kunne komme i kontakt med Internet
udbyderen. Hvis routeren har flere Ethernet stik, (ex. 2) så behøver
"Skummus" ikke købe en switch. De to Ethernet stik på routeren skal bare
konfigureres rigtigt. Hvis der kun er et Ethernet stik på routheren, er det
nødvendigt med en hub eller en switch (inteligent hub). Eller også kan
"Skummus" have 2 netkort i den ene PC og så lave deling af internet
forbindelse på den pc med 2 netkort i og have den bærbare forbundet til
PC'en med et krydset UTP kabel (netværkskabel)

Mht. netkort, så find det billigste, bare det er 10/100. 3COM er efter min
mening ALT for dyre i forhold til f.eks. D-LINK, og der er godt og vel ingen
forskel, funktionsmæssigt imellem de to mærker. Ihvertfald ikke for den
almindelige bruger.

Hilsen
Carsten JvT

>
> Mvh
> Jesper (Deaster)
> Sælges: Sony CDP-X777ES
> cd afspiller
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 15:51

Carsten JvT" <daun12@fitfsv.dk> skrev i en meddelelse
news:brZZ7.14842$Zm5.1290795@news000.worldonline.dk...
>
> "> > >
> >
> > Fordi der næsten ikke er nogen prisforskel og en switch er en del
> hurtigere
> > end en router.
> >
> Jeg er sikker på at du mener en forskellen mellem en HUB og en SWITCH og
> ikke mellem en ROUTER og en SWITCH *S*
>

Ja selvfølgelig, tror ikke det er så sundt med en middagslus

--
Mvh
Jesper (Deaster)
Sælges: Sony CDP-X777ES
cd afspiller

Kommentar
Fra : JunkYard

Dato : 06-01-02 17:57

Jeg har selv Orange som udbyder og der er kun et stik i routeren.... En hub el switch er værd at overveje.....

Kommentar
Fra : JunkYard

Dato : 06-01-02 17:57

Jeg har selv Orange som udbyder og der er kun et stik i routeren.... En hub el switch er værd at overveje.....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-01-02 22:23

In article <RqJZ7.14404$Zm5.1241425@news000.worldonline.dk>,
skummus.news@kandu.dk says...
> Vi har en stationær og en bærbar computer og vi har lige bestilt ADSL.
> Vi mangler netkort til begge computere.. Er der nogen der kan anbefale
> mærker etc.? Gerne i et menneskeligt prisleje:)

Jeg har lige nu to computere, der er på nettet. Den eneste fungerer som
gateway, mens den anden forbinder sig gennem den første.

Internt i nettet bruger jeg 10/100Mbit 3COM netkort og udad til anvender jeg et
billigt Realtek 10Mbit netkort.

Da du skal bruge netkortene til både at kommunikere ud på Internet og intern i
LAN, vil jeg anbefale dig at købe enten et par 3COM 10/100 eller Intel ditto.
NetGear 312 skulle dog også være ganske fremragende, emn de er ikke rigtigt til
at finde i DK. Version 311 er dog bredt tilgængeligt.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-01-02 16:16

> > Vi mangler netkort til begge computere.. Er der nogen der kan anbefale
> > mærker etc.? Gerne i et menneskeligt prisleje:)
>
> Jeg vil klart anbefale 3COM !

3COM er totalt overkill til privatpersoner imho!

> Er det for dyrt, kan jeg så absolut også anbefale D-Link!

Jeg har ikke oplevet netkort der ikke virkede ordenligt, men derimod netkort
(med chippen Realtek 8029) hvor driverne (i Windows95) var fejlfyldt så man
får fejl i dataoverførsler. Men med de nyeste Windows og andet virker det
billigste noname svjv efterhånden ligeså godt som de dyreste 3COM!

> > Vores udbyder (Orange) har lånt os en router, men skal man bruge
> > yderligere grej? (en hub? eller sådan noget).

Eller et krydset TP-kabel hvis man kun skal have een computer på.

> Jeg vil næsten anbefale jer at købe en switch, da man kan få dem til
> praktisk
> taget samme pris som en hub, dog skal I være opmærksom på at I ikke køber
> en med en larmende blæser!

Kunne ikke være mere enig! :)

> Har selv gode erfaringer med :
> 3COM
> Intel
> D-Link
> Rubytech skulle også lave et meget habilt produkt!

Jeg købte den (på det tidspunkt) billigst mulige fra 8-ports switch til ca.
500 kr.

Ifg. EDBpriser.dk kan du få en billig 5-ports fra 320kr pp - det er sikkert
fint i dette tilfælde!

Mvh. Mogens
www.momech.dk

Godkendelse af svar
Fra : skummus

Dato : 09-01-02 00:54

Tak for svaret Ronni / The real one :-\).