/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
45 uden plade
Fra : dan_a
Vist : 841 gange
70 point
Dato : 29-07-03 23:08

hvad koster det i bøde for en 17 årig at blive stoppet på en 45 uden plade?

Kommentar
Fra : losder

Dato : 29-07-03 23:59

kom nu, har brug for et hurtigt svar, har desværre ikke flere point, så havde i fået dem!!!

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 30-07-03 01:43

Her kommer et hurtigt svar....

Du bliver sigtet for kørsel uden føreret. Og det resultere i bøde eller hæfte, og bøden ligger vel mellem 1000-4000 kr.

MVh

Henrik

Ps.: Glem ikke at det vil blive skrevet på din straffeattest....

Kommentar
Fra : rs2000

Dato : 30-07-03 08:49

Den bøde hrpt nævner tror jeg ikke holder vand.
Fordi det plejer at koster 5000kr første gang de bliver stoppet uden kørekort (som dan_a heller ikke har) på en indregistreret 45'er
Så et uindregistreret køretøj oveni????
dan_a risikerer også at få udsat han kørekort,så han måske først kan få det,når han er 20-21år.
Så det vil være dumt at køre på den
Straffen er den samme som hvis du kørte en motorcykel eller en bil uden plader.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 01-08-03 18:48

>> HRPT
HVA HELVED SNAKKER DU OM ?? hva fanden er du for en Poul Thomsen wanna-bee ?? øhh....fair...!¨
jeg kender knallert loven i hoved og røv ! hør så efter:

så længe du har den forsikret vil det koste dig 500 Kr. og du for ik skrevet en skid på straffeattest... ^ N00B

Forsikrer den i dine forældres navn og kør ordentlig !!

hvis du kører uden plade samt du ik er gammel nok vil det koste dig 1000 Kr. i bøde + det vil give dig uoverskulige konsekvenser hvis du kommer ud og for en ullykke og ikke har forsikring på den !!

HA ALTID FORSIKRING !!!!!

Accepteret svar
Fra : rs2000

Modtaget 70 point
Dato : 01-08-03 20:05

thomse->
Lad være med at overfald manden.
Det passer ikke det du siger.
For det første kan han ikke forsikre en knallert45 uden den er indregistreret.
For det andet kan han lige så godt køre bil eller motorcykel.
Det er lige ulovligt,og straffes meget hårdt.(og dyrt)
Det du siger er måske rigtigt for knallerter,men en knallert45 er ikke en knallert.

Godkendelse af svar
Fra : dan_a

Dato : 01-08-03 22:35

Tak for svaret rs2000.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 02-08-03 23:01

bliv klogere og gå ind på

http://www.politi.dk/Blanketter/P_669.htm

så kan du se jeg har ret !!! god fornøjelse

P.S
min mor er jurist så hun er MEGET inde i loven (desvære) cz

Kommentar
Fra : renekl2305

Dato : 04-08-03 20:52

til rs2000
>>For det første kan han ikke forsikre en knallert45 uden den er indregistreret.

Kan man ikke forsikre en 45 uden plader
jeg køre rundt på 45 og jeg har den forsikret og den er uden plader og jeg er også under 18
det kunne jeg også anden gang for den første knallert 45 jeg havde blev smadret ved
at en dame kørte ind forand mig. så prøv lige udersøg sagen før du skriver et eller andet sludder

Kommentar
Fra : dan_a

Dato : 04-08-03 22:42

fatter ik en skid mere, er helt forvirret.

Kommentar
Fra : NicolajS

Dato : 11-08-03 21:50

Du kan ikke få et forsikringsselskab til at ansvarsforsikre en EU knallert uden nr plade. Hvis du tegner en ansvarsforsikring for knallert og bruger denne til en EU knallert er forsikringen ugyldig da den ikke omhandler det produkt du har.
Din bøde vil blive 500,- for manglende nummer plade, 500,- for manglende ansvarsforsikring, Derudover bøde for ikke erhvervet kørekort som ikke fremgår af din tabel. Dette skyldes at et ikke er en standard bøde så vidt jeg husker, den vurderes efter sagens omstændigheder.
Som det før er nævnt er det korrekt at du kan få udsat hvornår du kan tage fører bevis.