/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rengøring af mursten
Fra : TGR
Vist : 1731 gange
5 point
Dato : 23-07-03 12:55

Hvordan fjerner man rust (løbet ned på muren fra en rusten renselem) og plastikmaling der er kommet på (gule) facadesten (ru struktur) ????

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 5 point
Dato : 23-07-03 18:49

Rusten er sikkert trængt ind i stenen, så den kan IKKE fjernes. Maling kan skrabes af med et barberblad el. lign., medmindre det også er trængt ind, men det er det næppe...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-03 23:01

Jeg har renset mursten fra en skorsten med vand og lidt saltsyre i. Det sorte gik af, men om det kan bruges mod rust ved jeg ikke. Beskyt dine øjne med beskyttelsesbriller. Evt. kradse med en mursten af samme farve.
Emesen.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 24-07-03 00:20

syre til rust, og cellulosefortynder til malingen. ingen af tingene er sunde for dig, så beskyt dig selv ved brug af personlige værnemiler, og udfør det udendørs, eller i gennemtræk..

Godkendelse af svar
Fra : TGR