/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cpi Popcorn
Fra : Jimmy17
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 22-07-03 19:37

Hvis nogle har en af samme type eller kender den.
Så har jeg også, og den er begyndt at brumme når jeg gasser op fra kort parkering.
Den har kørt 7250 km.
Hvad kan være grunden til dette?

Kommentar
Fra : Muratovic

Dato : 22-07-03 23:46

Svar til Jimmy17
Det kunne være du skulle have et nyt udstødnings pakning.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-07-03 19:46

Det kan jeg sige det ikke er.
Det har noget med selve motoren at gøre..

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 24-07-03 00:39

Hej Jimmy17!

Jeg tror det er tændingen som er indstillet forkert, eller tændrøret som er kokset til, pga forkert olie/luft blanding, du kan hurtigt tjekke om det er tændrøret ved at skrue det af og se om det er olieret eller helt indetøret, hvis det er det får den enten for fed eller mager blanding.

Men det kan også være din karburator som trænger til en rensning af dyserne.

Hilsen Jlasse3

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-07-03 15:33

Har ikke en skid forstand på scootere.
Hvad er karburator og dyser?'

Accepteret svar
Fra : jlasse3

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-03 11:43

Karburatoren er den benzinen løber igennem inden den kommer ned i cylinderen, og dyserne sidder inde i karburatoren og bestemmer hvor meget benzin cylinderen skal have, det dur jo ikke at den får for meget benzin og dermed drukner, eller derimod for lidt og går i stå!
Og hvis der sidder lidt skidt i dyserne kan det godt være at lige præcis når den bliver startet efter kortere stop, brummer den lidt som du skriver......

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-07-03 19:36

Tak for uddybelse jlasse3.
Finder ud af det i løbet af weekenden.
Skriver tilbage i løbet af næste uge...
Hvis du har mere forstand på scooter, og har lyst til at hjælpe en anden gang, så måtte du gerne skrive din e-mail adresse...

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 03-08-03 11:51

Tak for svaret jlasse3.
      Er blevet bekræftet

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 03-08-03 22:44

Jamen det var da så lidt Jimmy17