/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videokamera - Overførsel til pc.
Fra : Dinah
Vist : 409 gange
20 point
Dato : 20-07-03 19:38

Jeg er helt grøn, mht. brug af videokamera.
Hvordan overfører man sine optagelser til Pc?
De kameraer der er USB udgang på, er det til overførsel af optagelser, eller er det kun til de faste billeder man kan lave?
Hva kræves det af pc'en?
Skal man investere i ekstraudstyr?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 20-07-03 22:19

Hvis der er USB-tilgang, kan du bruge et utal af programmer til at decodere din film med, hvis de da ikke er lavet i avi-format.. Fx. MovieMaker.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 20-07-03 22:39

Hva kræves det af pc'en?
Jeg har planer om at Kameraet skal ha USB udgang...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 00:51

Der findes skærmkort med TV out, som også har en indbygget "grapper" og diverse kabler som gør det muligt at hente fra et video-camera. ATI radeon er en af dem.
Der er mange på markedet til priser 500 - 2000
USB vil typisk være til still billeder, så vidt jeg husker.
Emesen.

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 21-07-03 01:12

Er der nogen minimum for ram og mhz? (Jeg har 128 Mb ram og 733 Mhz.)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-07-03 01:20

Til billeder er 128 mb ram ok hvis det er win 98 og 256 hvis det er win2000/xp
733 Mhz bør være ok
Men dit grafikkort bør være af en god type, for det er her billederne skal genereres lidt hurtigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 21-07-03 02:04

usb, er ikke kun til stills. Der ER også til film. Det hele afhænger bare af hvilken overførelses metode producenten har valgt til det pågælende kamera. Men der skulle jo meget gerne følge noget software med?

Kommentar
Fra : Dinah

Dato : 21-07-03 02:59

Så det vil sige, at køber jeg et Kamera med USB stik, så skal jeg ikke invistere ekstra udstyr? Kan man føre tilbage til kameraet med usb? (Hvis nu man skulle redigere noget på pc'en, og derefter ha det over på normalt videobånd).

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 20 point
Dato : 23-07-03 03:17

hvis du skal have det over på et "normalt videobånd", som jeg formoder er et vhs-bånd, så både ja og nej. Du kan hente filmen til din pc, fra dit digicam og uploade til dit digicam, med den redigerede version. Men hvis du vil have det over på et vhs-bånd, skal du bruge tv-udgange på dit digicam og sende signalet over din vhs-optager (ex. via scartstikket) :)

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 25-09-03 14:23

Tak for svaret Misteryman.