/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Filformater der kan afspilles i nokia 36~
Fra : nikolaj_holm
Vist : 1059 gange
500 point
Dato : 19-07-03 12:41

Hej

Er der nogen der ved hvilke filformater der kan afspilles i en Nokia 3650, jeg har prøvet med flere forskellige men ingen af dem virker (mp3 og WMA)? Noget andet er at når jeg prøver at overføre filer til telefonen så siger den pludselig at der ikke er mere hukommelse på telefonen selvom der sidder et hukommelses kort på 15 mb i den? kan man ikke få den til at gemme på det?

Håber i kan hjælpe!

Kommentar
Fra : geu

Dato : 19-07-03 12:43

wave filer kan

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 19-07-03 16:06

hej

Display og brugergrænseflade
Fuldfarvedisplay med høj opløsning (4096 farver)
176 x 208 pixel
Tast med rullefunktion i 5 retninger
Symbian-operativsystem
Midi- og WAV-ringetoner
Ringetonekomponist
Intelligent ordbog

Indbygget digitalkamera
Billedtagning i 640x480-opløsning
Telefonens display bruges som søger
Fotoalbum
Videooptagelse: 3GPP MP4-formater
Videoafspilning: Real One Player. Formater: 3GPP MP4, Real Audio og Real Video

Hukommelse
4 MB intern dynamisk hukommelse til telefonnumre, beskeder og fotos
Ekstern hukommelse på 3V MMC-hukommelseskort

Trådløs tilslutning
Infrarød
Bluetooth
Tilslut telefonen trådløst til en kompatibel telefon eller til en kompatibel pc
Send/modtag billeder, videoklip, grafik, mulighed for at spille spil

Java™-teknologi
Understøttelse af Java MIDP 1.0
Download nye Java™-spil og -applikationer

Beskeder
Kombiner billeder, video, tekst og taleklip, og send det via MMS eller e-mail til en kompatibel telefon eller pc
E-mail via GSM-data, HSCSD og GPRS
E-mail-protokoller: SMTP, POP3, IMAP4
Sammenkædede SMS-beskeder, billedbeskeder

Dataoverførsel
Op til 43,2 kilobit/sekund i HSCS-datanetværk
Op til 40,2 kb/sekund i GPRS-netværk

Stemmefunktioner
Stemmestyret opkald
Taleoptagefunktion
Integreret håndfri højtaler

WAP

xHTML MP med I-Mode-udvidelse via GSM-data, HSCSD og GPRS

Spil
Java- og Symbian-spil
Spil for flere spillere med kompatible telefoner via infrarød forbindelse og Bluetooth

Tri-band-funktion
GSM 900/1800/1900-net
Automatisk skift mellem netværk

Sprog
De fleste hovedsprog i Europa, Asien og Amerika

Tilbehør
Xpress-on-covers: malede og grafiske
Hurtig rejselader ACP-12 (i salgspakken)
Hurtig rejselader (ACP-8)
Fast lader til bil (LCH-12)
Autolighterkabel med indbygget HF (PPH-1)
Bluetooth-bilmonteringssæt (CARK112)
Mikrofon (HFM-8)
Passiv holder til bil (MBC-16)
Headsettene HDC-10, HDB-5, HDC-5, HDD-1 og HDE-2
Induktivt teleslyngesæt for personer med høreapparat (LPS-3)
Batteri (BL-5C)
Tasker
Nokia-musikafspiller (HDR-1)
Hukommelseskort (DTS-64)

det er hvad nokia skriver om denne model...

mvh 4u2

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 19-07-03 17:15

Hej

3650 understøtter max 4MB MMC Kort + max intern hukommelse 3.4 MB = 7.4 MB.
Prøv at søge i Nokia's Forum hvis der andet du søger.!

Det følgende tekst er taget fra (The_Nokia_3650_Mobile_Media_API.pdf) http://nds1.forum.nokia.com/nnds/ForumDownloadServlet?id=2902

2 Player Content Types:

The Nokia 3650 MMAPI implementation supports the following content types in the method Manager.createPlayer(InputStream stream, String type):

MIME Type Notes:
audio/x-wav 8 kHz to 48 kHz mono or stereo PCM (8- or 16-bit), ADPCM, ALAW, or ULAW
audio/amr audio/midi 24 instruments
audio/sp-midi 24 highest-priority instruments
audio/x-nokia-rng Nokia ringing tone
video/3gpp 3GPP format for video and associated audio (see 3GPP standard 26.234) video/vnd.nokia.interleaved-multimedia Nokia NIM video format

A player produced by Manager.createPlayer(Manager.TONE_DEVICE_LOCATOR) returns "audio/x-tone-seq" as its content type.
WAV audio is a well-known audio format widely supported by most audio tools. It?s suitable for short sound-effects in games.
AMR audio is an audio format intended for encoding speech content. AMR audio can be created by the Nokia 3650?s own Recorder application, or by a new version of the Nokia Multimedia Converter Pro application, which will soon be available from Forum Nokia.

MIDI audio is a multi-channel synthesized music format. Again, many tools are available to create MIDI audio. Details of the Nokia 3650?s support for MIDI (and SP-MIDI) are available in the Forum Nokia document MIDI in Nokia Phones, available in Forum Nokia?s Messaging section.

mvh
RFH

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 500 point
Dato : 19-07-03 17:30

Hej

Du kan prøve Nokia Multimedia Converter 2.0 Beta 2

Description:
Nokia Multimedia Converter is a tool for converting common multimedia files (AVI, WAV, MPEG, MP3 etc.) into standard 3GPP/AMR, Wide Band and Narrow Band supported formats for use in mobile phone applications such as MMS (Multimedia Messaging). Original and converted multimedia and 3GPP/AMR formats can be played on PC.
http://www.forum.nokia.com/files/nds_disclaimer/1,6673,2998,00.html

mvh
RFH

Godkendelse af svar
Fra : nikolaj_holm

Dato : 20-07-03 14:30

Tak for svaret rfh. Jeg fandt også selv ud af noget af det jeg spurgte om..

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 21-07-03 22:49

der er bare det at jeg har ikke fået nogle points for det.
Så systemet nok ik' hel fejl fri!

Håber at du kunne bruge noget af det.
mvh
Richard

Kommentar
Fra : allan87

Dato : 31-10-03 18:43

jamen når man sender en fil til telefonen fx. mp3 så gemmer den der i indbakke???? og så siger den bare ugyldig filformat selvom jeg har mp3go

Kommentar
Fra : nikolaj_holm

Dato : 31-10-03 19:51

brug det program på cd'en, der fulgte med telefonen, til at overføre med. eller downloade det på nokias hjemmeside http://www.nokia.dk/phones/3650/software.php