/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ericsson T68, TDC og e-mail
Fra : zicko
Vist : 659 gange
200 point
Dato : 29-12-01 20:43

Jeg har lige købt en T68, har ellers altid sværget til Nokia.. Var meget interesseret i muligheden for at checke pop-e-mail dirkete fra mobilen, hvilket jeg ellers tidligere har gjort fra min lommecomputer og infrarød... Nå men jeg har nu skrevet alle info ind i T68'eren, men hver gang jeg prøver at sende og modtage e-mail får jeg bare en besked om at "Serveren blev ikke fundet"... Er der nogen der har en ide om hvad det kan være og hvordan man kan løse det? Jeg bruger TDC-Opasia og kalder op via mobilpuljen (21210000), der er ingen problemer når jeg kobler op med min lommecomputer men mobilen kan altså af en eller anden årsag ikke...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-01 21:22

Det er fordi det er en ægte POPmail, det kræver et data abonnement

Morten

"zicko" <zicko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:eVoX7.4640$aS.806995@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt en T68, har ellers altid sværget til Nokia.. Var meget
> interesseret i muligheden for at checke pop-e-mail dirkete fra mobilen,
> hvilket jeg ellers tidligere har gjort fra min lommecomputer og
> infrarød... Nå men jeg har nu skrevet alle info ind i T68'eren, men hver
> gang jeg prøver at sende og modtage e-mail får jeg bare en besked om at
> "Serveren blev ikke fundet"... Er der nogen der har en ide om hvad det
> kan være og hvordan man kan løse det? Jeg bruger TDC-Opasia og kalder op
> via mobilpuljen (21210000), der er ingen problemer når jeg kobler op med
> min lommecomputer men mobilen kan altså af en eller anden årsag ikke...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-01 21:23

On Sat, 29 Dec 2001 19:42:49 GMT, "zicko" <zicko.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har lige købt en T68, har ellers altid sværget til Nokia.. Var meget
>interesseret i muligheden for at checke pop-e-mail dirkete fra mobilen,
>hvilket jeg ellers tidligere har gjort fra min lommecomputer og
>infrarød... Nå men jeg har nu skrevet alle info ind i T68'eren, men hver
>gang jeg prøver at sende og modtage e-mail får jeg bare en besked om at
>"Serveren blev ikke fundet"... Er der nogen der har en ide om hvad det
>kan være og hvordan man kan løse det? Jeg bruger TDC-Opasia og kalder op
>via mobilpuljen (21210000), der er ingen problemer når jeg kobler op med
>min lommecomputer men mobilen kan altså af en eller anden årsag ikke...

Du skal huske at angive DNS manuelt i din datakonto, idet T68 ikke kan
udnytte DHCP optimalt.

Tillige virker e-mail funktionen ikke med alle mailservere/udbydere.
Jeg har talt med både ericsson og sonofon om det, og de ved simpelthen
ikke hvorfor. Men tilsyneladende virker det fint med Sonofon Internets
mailserver og Get2Nets mailserver, men derimod ikke op mod Worldonline
eller min webhoteludbyder, DHT.

Ericsson mente ikke denne fejl ville blive rettet med den
softwareopdatering de skulle have klar til os i januar:(

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 29-12-01 22:28

--> Jimmy Damsgård

Hvor får du fat i Ericsson? Jeg har prøvet både med min e-mail hos Digiweb (har et domæne hos dem) og med min e-mail hos TDC men ingen af dem virker, jeg får det samme svar hver gang.. Har også prøvet at indtaste DNS, det hjalp ikke.. Ved ikke om det var den rigtige DNS jeg fandt, Hvor skal man finde den henne?

Det er da bare for surt hvis man så slet ikke kan udnytte e-mail funktionen... det var ellers en af hovedårsagerne til at valget netop faldt på T68...

Ved du forresten hvor man kan lave sine egne baggrunde?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-12-01 22:17

"6th Sense" <6thsense@hardworking.dk> skrev i en meddelelse
news:uApX7.6277$Zm5.715605@news000.worldonline.dk...
> Det er fordi det er en ægte POPmail, det kræver et data abonnement

Hvorfor?
Man kan sagtens få IP med et alm abo og 21210000 og højere protokoller
er ikke påvirket af abonnenemtsform

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-01 01:45

Hejsa

Grunden til at Email funktionen ikke virker ved all IPSër er at Ericsson
anvender en speciel protocol til at cheke password, APOP, har selv en T39m,
kæmpede med det i langtid før jeg fik det til at virke, og det er korekt at
Ericsson ikke ved havd der er galt, dvs, jeg har sendt en mail til dem om
det , og beskrevet problemet for dem...

Så med minder din IPS understytter APOP, så får du det ikke til at virke.
Get2net gør, Tiscal(worldonline) gør ikke, og har spurgt dem, og svaret er
at det er ikke noget der kommer i den nærmeste fremtid.

APOP = krypteret password

Godt nyt år til jer alle

Søren Holm
Bangkok

Jimmy Damsgård <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message
news:b89s2ukkbh7l3aphheukpj8fi55st5bg8o@4ax.com...
> On Sat, 29 Dec 2001 19:42:49 GMT, "zicko" <zicko.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Jeg har lige købt en T68, har ellers altid sværget til Nokia.. Var meget
> >interesseret i muligheden for at checke pop-e-mail dirkete fra mobilen,
> >hvilket jeg ellers tidligere har gjort fra min lommecomputer og
> >infrarød... Nå men jeg har nu skrevet alle info ind i T68'eren, men hver
> >gang jeg prøver at sende og modtage e-mail får jeg bare en besked om at
> >"Serveren blev ikke fundet"... Er der nogen der har en ide om hvad det
> >kan være og hvordan man kan løse det? Jeg bruger TDC-Opasia og kalder op
> >via mobilpuljen (21210000), der er ingen problemer når jeg kobler op med
> >min lommecomputer men mobilen kan altså af en eller anden årsag ikke...
>
> Du skal huske at angive DNS manuelt i din datakonto, idet T68 ikke kan
> udnytte DHCP optimalt.
>
> Tillige virker e-mail funktionen ikke med alle mailservere/udbydere.
> Jeg har talt med både ericsson og sonofon om det, og de ved simpelthen
> ikke hvorfor. Men tilsyneladende virker det fint med Sonofon Internets
> mailserver og Get2Nets mailserver, men derimod ikke op mod Worldonline
> eller min webhoteludbyder, DHT.
>
> Ericsson mente ikke denne fejl ville blive rettet med den
> softwareopdatering de skulle have klar til os i januar:(

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-01 23:23

Havde selv samme problem med min T39. Det viste sig at ind og udgående
postserver IKKE skal hedde pop3.mail.dk og smtp.mail.dk som normalt, men
derimod skal du angive ip adresser istedet. De hedder pop3: 195.41.46.150
smtp: 195.41.46.134

Hvis det er en TDC email du har, skulle det gerne fungere nu. Det gjorde det
på min. Desuden behøver du ikke at have data abb. på dit nr. Du kan sagtens
gøre det uden, men kun med 9600 hastighed.

Det kører (efter lidt startvanskeligheder) helt fantastisk godt med emailen
på Ericsson.

Hilsen Bjarne
"zicko" <zicko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:eVoX7.4640$aS.806995@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige købt en T68, har ellers altid sværget til Nokia.. Var meget
> interesseret i muligheden for at checke pop-e-mail dirkete fra mobilen,
> hvilket jeg ellers tidligere har gjort fra min lommecomputer og
> infrarød... Nå men jeg har nu skrevet alle info ind i T68'eren, men hver
> gang jeg prøver at sende og modtage e-mail får jeg bare en besked om at
> "Serveren blev ikke fundet"... Er der nogen der har en ide om hvad det
> kan være og hvordan man kan løse det? Jeg bruger TDC-Opasia og kalder op
> via mobilpuljen (21210000), der er ingen problemer når jeg kobler op med
> min lommecomputer men mobilen kan altså af en eller anden årsag ikke...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-12-01 17:09

> (..) Men tilsyneladende virker det fint med Sonofon Internets
> mailserver og Get2Nets mailserver, men derimod ikke op mod Worldonline
> eller min webhoteludbyder, DHT.

Hej Jimmy,
Hvordan får du opkoblet til Get2nets 1001-nummer?
Mobilen kan jo ikke koble op til 10xx-numre. Jeg har selv store problemer
med at få indstillet min Panasonic GD93 til mobil email. Har prøvet flere
forskellige mailudbydere, og har endnu ikke fundet en der virker.

Mvh

Claus Rolsted

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-02 09:12

> Hvordan får du opkoblet til Get2nets 1001-nummer?

Du kan sagtens benytte Get2Nets opkaldsnumre uden 1001.

*Fischer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-02 16:08

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:8deY7.5$ON6.119@news.get2net.dk...

> Du kan sagtens benytte Get2Nets opkaldsnumre uden 1001.

Det er så noget der fuldstændigt har undveget min opmærksomhed..... Jeg
troede, at det var et krav for at have det der gratis abonnement.
Der stod da jeg meldte mig, at jeg hørte under "Modempulje: København: 7730
8032".
Længere nede stod det, at tlf-nummeret til modempuljen er: 1001 7730 8032.

Jeg har testet, men kan ikke kalde op alene ved brug af 7730 8032. Hvad bør
jeg gøre anderledes??

Mvh

Claus Rolsted

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-02 12:32

On Mon, 31 Dec 2001 17:09:21 +0100, "Claus Rolsted"
<rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote:

>Hvordan får du opkoblet til Get2nets 1001-nummer?
>Mobilen kan jo ikke koble op til 10xx-numre.

Simpelt - jeg lader være:)

Nu bruger jeg GPRS hos Sonofon. Men før brugte jeg get2net til high
speed data. Du skal bare droppe 1001 forvalgskoden. Så slipper du også
for at betale:)

>Jeg har selv store problemer
>med at få indstillet min Panasonic GD93 til mobil email. Har prøvet flere
>forskellige mailudbydere, og har endnu ikke fundet en der virker.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du ved, at du IKKE behøver at forbinde
via en bestemt udbyder for at tilgå POP3 serveren hos denne. Det kan
dog være relevant ved SMTP.

Du kan f.eks. godt hente din post fra Get2Net selvom du forbinder via
Sonofon Internet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-01-02 12:38

On Tue, 1 Jan 2002 16:07:43 +0100, "Claus Rolsted"
<rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote:

>Jeg har testet, men kan ikke kalde op alene ved brug af 7730 8032. Hvad bør
>jeg gøre anderledes??

Det nummer har jeg ikke hørt om før. Jeg har selv brugt 77307731 mange
gange med held uanset hvor i landet jeg har kaldt op fra.

Se opkaldsnumre her:
http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageSupport.PageSupportMain?i_Function=EXPANDTOPIC&i_ID=179

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 03:32

> Det nummer har jeg ikke hørt om før. Jeg har selv brugt 77307731 mange
> gange med held uanset hvor i landet jeg har kaldt op fra.

Hey hey, nu sker der noget.. Super lækkert!!
Tusind tak for hjælpen, Jimmy.

Nu bruger jeg så min almindelige Worldonline-mailkontos pop3-server til at
hente mails ned i mobiltelefonens indbakke, mens jeg bruger Get2net til at
koble op samt benytter Get2nets smtp-server til at afsende med. It works
--

Mvh

Claus Rolsted

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 03:32

> (..) Du skal bare droppe 1001 forvalgskoden. Så slipper du også
> for at betale:)

Ok, hvordan foregår det så?
Som du skriver, så slipper jeg for at betale takst hos Get2net (som jeg jo
kobler op hos og bruger som smtp-server), men betaler almindelig
samtaletakst hos mit telefonselskab (Sonofon). Er det korrekt opfattet af
mig?

Sonofons opkaldstakst (= mellem 1,25 og 2 kr/min. med Variant abon.) er jo
også en hel del højere end normal minuttakst hos Get2net.

> Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du ved, at du IKKE behøver at forbinde
> via en bestemt udbyder for at tilgå POP3 serveren hos denne. Det kan
> dog være relevant ved SMTP.

Jeps, den er jeg med på. Men jeg må da indrømme, at det gjaldt om at holde
tungen lige i munden, da jeg opsatte det mobil-email-halløj
--

Mvh

Claus Rolsted

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 11:26

On Thu, 3 Jan 2002 03:31:38 +0100, "Claus Rolsted"
<rolsted@worldonline.dkNOSPAM> wrote:

>Som du skriver, så slipper jeg for at betale takst hos Get2net (som jeg jo
>kobler op hos og bruger som smtp-server), men betaler almindelig
>samtaletakst hos mit telefonselskab (Sonofon). Er det korrekt opfattet af
>mig?

Ved opkald via mobilen betaler du altid operatørens takst. Derfor får
du på denne måde "gratis" internet. Men hvis du er Sonofon kunde vil
jeg anbefale dig at oprette Sonofon Internet. Ved Get2Net er jeg
aldrig kommet over 28.8, men det kan jeg via Sonofon Internet.

Men hvis du kalder op via en alm telefonlinje, så betaler du
almindelig telefontakst. I det tilfælde er 1001 selvfølgelig
billigere. Men jeg har brugt Get2Net på den bærbare, når jeg brugte en
andens telefonlinje. Normalt er internetabo. nemlig A-nummer spærret,
men det er mit get2net abo ikke.

>Sonofons opkaldstakst (= mellem 1,25 og 2 kr/min. med Variant abon.) er jo
>også en hel del højere end normal minuttakst hos Get2net.

Netop derfor tillader mobiloperatørerne ikke at du bruger
forvalgskoder:)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 14:32

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:cab83uktm1lsrq783g602704a3galqsa5u@4ax.com...

> Ved opkald via mobilen betaler du altid operatørens takst. Derfor får
> du på denne måde "gratis" internet. (..)

OK,. tak for svaret.

> (..) Men hvis du er Sonofon kunde vil
> jeg anbefale dig at oprette Sonofon Internet. (..)

Ok, men den går nok ikke. Jeg er midt i nummerflytning til Telmore. Har
været forsinket i næsten 3 måneder nu, men det skulle gå igennem den 10.
januar.

> (..) Ved Get2Net er jeg
> aldrig kommet over 28.8, men det kan jeg via Sonofon Internet.
> Men hvis du kalder op via en alm telefonlinje, så betaler du
> almindelig telefontakst. I det tilfælde er 1001 selvfølgelig
> billigere. Men jeg har brugt Get2Net på den bærbare, når jeg brugte en
> andens telefonlinje. Normalt er internetabo. nemlig A-nummer spærret,
> men det er mit get2net abo ikke.

Hvis jeg bare skal kalde normalt op (ikke fra min mobil), så har jeg mit
almindelige Worldonline-abonnement med 1049-forvalg (man kan selv vælge om
det skal være A-nummer-spærret). Efter gentagne ændringer i priser og
betingelser er det ganske vist ikke længere så billigt, som da jeg først
tegnede abonnement hos dem, men det er ligegyldigt for mig, idet jeg pt. har
fast forbindelse her, hvor jeg bor.

> >Sonofons opkaldstakst (= mellem 1,25 og 2 kr/min. med Variant abon.) er
jo
> >også en hel del højere end normal minuttakst hos Get2net.
> Netop derfor tillader mobiloperatørerne ikke at du bruger
> forvalgskoder:)

Jeps, jeg glæder mig til, at Telmore træder i kraft, så jeg kan benytte en
fast minuttakst på 1,20 i stedet for 1,25-2,00 kr/min. + abonnement (25-75
kr/md).

Men tak for alt, skal det lyde herfra. Nu virker mit mobil-email nemlig.
--

Mvh

Claus Rolsted

Godkendelse af svar
Fra : zicko

Dato : 15-11-03 01:18

Tak for svaret Bjarne.

Kommentar
Fra : zicko

Dato : 15-11-03 01:19

og undskyld den lange tid der gik imellem men jeg havde egentlig helt glemt det her spørgsmål