/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvilken "sportscykel" som begynder ??
Fra : dark_minded
Vist : 998 gange
100 point
Dato : 18-07-03 00:16

Ja, som begynder-cykel, vil jeg gerne have en sport-MC. Jeg har kigget på kawasaki ZXR-400 og suzuki GSX-R 400, men det kniver lidt med at der er nogle, og de er tit også for dyre. Mc'en skulle helst koste under 60000. Hvilke "sports"maskiner kan jeg ellers lede efter i den prisklasse ??

Kommentar
Fra : larsmoeller

Dato : 19-07-03 14:34

Yamaha Szr 660. Ikke verdens hurtigste, men en god begynder cykel.

Kommentar
Fra : micnielsen

Dato : 20-07-03 17:02

Ja, men pas nu på! Disse maskiner er altså racere, hvoraf nogle kan give det indtryk at man kører bedre end man gør, forstået på den måde at cyklen gode egenskaber "dækker" over de manglende evner man har som nystartet, samtidig er dette jo en fordel i "skarpe" situationer, da cyklen jo har et vist overskud hvis du forstår?.

Jeg var ikke selv nogen ørn i starten, (det er der altså ingen der er selvom de påstår noget andet(uden noget jante-pis)) men jeg havde en GS 750 80' og i bagklogskabens ulidelige lys var den en kende for voldsom at starte på. Køreegenskaberne var ikke noget at skrive om, men den havde altså 68 hk standard og det var altså en rimelig utilgivende svend at brydes med, rent motormæssigt. I dag synes jeg 750'eren er en død prut, men set i forhold til stel, bremser og affjedring er den stadig ond som den faktisk var i 1980(superbike).

Mit bud er at du ikke, anskaffer en zxr eller gsx-r, da du alligevel ikke vil kunne udnytte deres egenskaber, samtidig er det højst begrænset hvor meget hurtigere man kan køre på sådan en i forhold til andre mere "civiliserede" maskiner. Larsmoeller anbefaler en szr 660 og det vil jeg egentlig også sige når det nu skal være en sports-maskine. Eller måske endda en GSX-R 250, det eneste der kan være med den, er den lille motor, den kan blive meget "lille" hurtigt.

Men husk, skal det være rigtig ræset skal det være en Suzuki GSX-R (gerne 750)

Nillerdrengen

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 20-07-03 19:07

En Szr 660 er IMO ikk særlig sporty. Det er meget design jeg går efter, og vil helst ikke ave en GSX-R 250, da den, som i også siger, hurtigt bliver for lille. Har overvejet en GSX-R 400, men vil bare gerne have en med passagersæde, og det har de fleste af den model ikke. En GSX-R 750 er nok en smule for dyr som begynder

Kommentar
Fra : mschmidt

Dato : 21-07-03 18:32

Hvis du vil haven en cykel som både er begyndervenlig og spory, så er svaret en Suzuki SV650. Koster lidt mere end de 60.000 du skriver, men du kan købe en regulær cykel som kun er ca. 4 år gammel for ca. 70.000 og de 10.000 ekstra kommer du sikkert til at spare på serviceudgifter - de 400'er du nævner er over dobbelt så gamle - og pålidelighed er en by i rusland.

Desuden er SV650 billig at forsikre i forhold til andre, lige så sporty maskiner.

Den kan ikke følge en 600' række-4 med 100HK i lige linie - men man får altså heller ikke få meget/ny 600 R4'er til samme penge. Er sammenligningen en SV650 mod en 10 år gammel 600'er (eller 400'er), er køreegenskaberne desuden MEGET MEGET bedre på SV650'eren.

Jeg selv er absolut ikke Suzuki-Fan - den RF600 Jeg havde for 4 år siden gik i stykker for et godt ord - men Jeg har en del bekendte der kører SV650, og har selv prøvet en ved et par lejligheder, og har et meget positivt indtryk af nettop SV650'eren.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 21-07-03 19:17

tjaaa det lyder til du nok godt kan lide det med lidt fart på hmmm SZR er sq kanon som street bike eller FUN bike.. den kan om ikke andet køre fra eller om ikke andet hamle op med de DYRE drenge inde for bygrænsen den har kanon køre enskaber m.m.

Den har (kun) en cylender hmm ja ja tænker du men momentet i den er stærkt som en bjørn !!! og er sq dejligt på motorvej når du tøffer afsted med 140 km og omd er på 4500 det er til at holde ud at høre på også når du skal langt!!!

hilsen SuperMono 4 ever

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 21-07-03 22:34

Den SV650 havde jeg også set på, men havde lidt bekymringer, da man svjv ikke kan købe fuldkåbe til den, og jeg er derfor lidt nervøs mht. vindbeskyttelse, da der jo kun er topkåbe, men er den god nok, og kan man ikk få fuldkåber til den overhovedet ? Evt. kunne man vel tilpasse den. Min kusines mand har bygget sin harley om, for et beløb på den dyre side af 100000, så det kunne da være han kunne hjælpe lidt, hvis det da var muligt

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 21-07-03 22:58

Hov, den med topkåbe er jo selvfølgelig Sv650 S modellen. Ligger den meget dyrere som brugt, eller hva ?

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 22-07-03 12:05

Jeg har en sv650 med topkåbe, der efter min mening beskytter lige så godt mod vinden som kåberne på små sportsmcer, men jeg har også monteret højere kåbeglas fra powerbronze. prismæssigt ligger de på mellem 60 og 75 tusind brugt.

Kommentar
Fra : larsmoeller

Dato : 22-07-03 16:24

Inden du finder ud af om det skal være en sv650, gxr400 eller zxr400. Så tag, og tage ud til en forhandler, og prøv dem alle samme. Så har du også noget at samligne med.Men husk jo ældre din kværn er jo mere slid, og jo penge til værksted og resevedele.

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 22-07-03 16:41

Ja, syns bare 70000 er meget for en brugt MC, og nok også mere end hva jeg har råd til

Kommentar
Fra : Shark

Dato : 28-07-03 20:31

Dark minded synes du skulle give en kammerat af min et ring, han har noget jeg t´ror du kan bruge.
Og til en meget fornuftig pris.
TLF 61670518

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 02-08-03 16:13

Shark, ligenu samler jeg bare info, da der stadig er næsten 10 måneder til jeg blir 18. Jeg vil bare gerne vide hva jeg ska søge på forhånd, i stedet for at skulle finde ud af det, efter jeg får kørekortet, men hva er det da som din ven kan tilbyde ??

Kommentar
Fra : Shark

Dato : 16-08-03 14:58

Han har en Suzuki gsx 400x Impulse som han vil sælge nu eller til foråret...
tror det er sådan den hedder