/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gule blade i drivhus
Fra : jazzin
Vist : 1200 gange
70 point
Dato : 17-07-03 09:19

Hvorfor bliver nogle af planternes blade gule i mit nye drivhus?
Tomatplanterne f.eks.

Jazzin

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-07-03 09:48

Ja, det er muligvis et dårligt svar, men...
Nu har det jo været MEGET varmt nogle dage...vander du nok? Bliver der gødet? Har du observeret små fluer eller lus?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 17-07-03 14:05

Hej Christina

Ja, det ER meget varmt. Jeg synes, jeg vander nok og der er gødning i vandet. Men de
gule blade opstod FØR varmen satte ind !! Der er ingen insekter eller utøj i drivhuset.

mvh Jazzin

Kommentar
Fra : Luckyhund

Dato : 17-07-03 14:49

Det kan skyldes for meget gødning, tomatplanter er nemme til at få få meget gødning, som så stopper vandtilførelsen til rødderne. Det råd som jeg har brugt de gange de er sket for mig, er at vande oven i span/plantesæk så man kan få den overskydne gødning væk fra rødderne.

mvh
Luckyhunden

Kommentar
Fra : Farvehandleren

Dato : 19-07-03 01:17

Hej Jazzin.

Jeg tror grunden er den at dine planter får for meget direkte sol, prøv evt. at "kalke" dine vinduesglas. Der må gerne være lys i et drivhus, men ikke direkte sol på planterne.

mvh
Farvehandleren