/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hjælp til stempel
Fra : ley
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 16-07-03 23:34

Hej Ng
Jeg renovere en gammel 150 ccm problemet er at stemplet har sat sig.. mc'en har ikke været ude at siden en gang i 70'erne hvis der er nogen der har et godt råd til hvordan man for det fri vil jeg være meget taknemlig

Kommentar
Fra : wanja

Dato : 16-07-03 23:41

Hej, jeg reparerede bådmotorer for ca 25 år siden, der havde vi noget specielt olie som kunne få motorer som havde været "druknet" og derfor sat sig løsnet, så prøv og henvend dig hos en som laver bådmotorer om de kan hjælpe dig, prøv evt med petroleum eller rustolie.

Accepteret svar
Fra : kimOlsen2999

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-03 14:41

Jeg har også hørt at cola kan bruges. Det må vel være sukker/kulsyre mv der virker.
Jeg har ikke selv prøvet det, men det skal nok skylles MEGET MEGET grundig ud inden motoren startes.
Sukker har aldrig været godt i en benzinmotor.

Godkendelse af svar
Fra : ley

Dato : 20-07-03 17:29

Tak for svaret kimOlsen2999.