/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
30 knallert lavet om til en 45 knallert?
Fra : scoopboy
Vist : 1264 gange
200 point
Dato : 16-07-03 21:28

Kan man få lavet sin knallert 30 om til en 45 knallert. Hvis man kan det, hvad koster det så? Jeg har en Honda Sfx, så gælder det ikke bare om at sætte en 45 variator i?

Kommentar
Fra : flondi

Dato : 16-07-03 22:03

det vil helt sikker hjælpe men du skal nok også have flerer hk.f.e.k.s nyt tun da den joikke har for mange af dem .hilsen flondi

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 16-07-03 22:37

du kan vel pille et par begransninger ud af den... men jeg ved ikke hvor de sidder på sfx..!! men det gør din cykel handeler helt sikkert.... ellers er der et sted på nettet hvor du kan finde forklaringer på det..!!!

--zeck--

stavefejlene var gratis

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-07-03 23:06

ahem... Det er ikk helt så lige til... i hvert fald ikk hvis man skal være lovlydig... for det er sådan at knallert 30'erne i DK er typegodkendt, hvilket også er grunden til at du ikk må tune dem... De er godkendt som de er når de forlader forhandleren (at så nogle forhandlere selv piller lidt ved dem er en anden sag), og ændringer i denne type er bestemt ikke tilladt uden at du skal have en hel masse tilladelser... Efter min vurdering kan det overhovedet ikke betale sig, da det bliver alt for besværligt... Næh, køb hellere en "færdigsamlet"... jeg har købt en brugt... Peugeot Buxy ra 97 for 4500... kører kanont godt...

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-07-03 09:36

Vil gerne lige vide om du mener at den bare skal kører ligså hurtigt som en 45'er, eller det skal være en 45'er med nummerplade og det hele ?

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 17-07-03 13:00

Den skal blive lavet om til en 45'er med nummerplade.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 200 point
Dato : 17-07-03 13:09

Det kan ikke betale sig! Det bliver for dyrt, der skal skiftes en masse motor dele, og den skal godkendes, registreres osv. Jeg snakkede engang med den lokale scooter pusher om det, og han regnede lidt på det, og kom frem til at det ville blive alt for dyrt, i forhold til at sælge sin 30'er og købe 45'er.... (altså brugt...)

Men self. hvis du er meget glad for din scooter, så kan du jo altid prøve, det kan jo godt være det ikke er såå dyrt igen, altså i forhold til at skulle købe en anden scooter...

Godkendelse af svar
Fra : scoopboy

Dato : 17-07-03 14:42

Tak for svaret, jeg vil nu alligevel se hvor meget det kommer til at koste.