/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Nyt Lydkort
Fra : thomash46
Vist : 836 gange
100 point
Dato : 16-07-03 18:04

Hvilket lydkort skal man vælge. Jeg skal bruge et nyt lydkort da jeg er træt af mit onboard AC97. Jeg skal bruge det primært til spil, hører musik og se film.
Jeg har kigget lidt på SB audigy 2 og Terratec Aureon 5.1 Sky, de ligger begge omkring de 700 kr. hvilket er bedst? Er der eventuelt andre alternativer.

Thomas

Accepteret svar
Fra : 4u2

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-03 22:33

Hej

Hvis jeg havde de to lydkort at vælge mellem ville jeg vælge SB audigy 2

Jeg har haft soundblaster lyd kort gennem mange år og de har været ok og driver kan man altid få..

sidste år købte jeg terratec lydkort > og efter et stykke tid ville jeg ønske at havde købt SB
der var ikke rigtigt nogle driver til Windows XP samt at der var mange af de functioner jeg brugte før ikke var i det nye Lydkort så jeg har bytte terratec fra min ny maskin til den gamle og fået mit gode gamle SB Live over i den nye maskine
og siden har jeg ikke haft problemmer.

mvh 4u2

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 16-07-03 23:03

Ja, jeg ville også gå efter et SB, men hvis du gerne vil være økonomisk kan jeg VARMT anbefale Typhoon Acoustic 6... Det har en digital/coaxil in/out + 5.1 surround... Og til de penge som jeg gav for det (375), er det et drømmekort sammenlignet med onboard lyd... det slår self ikk SB audigy 2, men som sagt hvis du vil være økonomisk, er det et HELT klart godt valg... Hvis du spør mig

Ps. Det er også XP kompitabel

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : bjergtrolden

Dato : 28-08-03 01:04

Du kunne måske også kikke lidt på Hercules DigiFire 7.1 det koster godt nok lige en hund mere end SB, men det er næsten også dobbelt så godt - en SoundBlaster Audigy Player i Bulk ligger altså på ca. 500,- og Hercules i Bulk på ca 600,-.
Jeg har ingen erfaringer med Terratec men jeg har hørt at de folk der har testet de nye driver er yderst begejstret, de er lige blevet frigivet - for en uge siden, kan downloades på f.eks.:

http://supporten.terratec.net/index.php?name=EZCMS&menu=5&page_id=2

Godkendelse af svar
Fra : thomash46

Dato : 29-11-03 12:35

Tak for svaret 4u2.