/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha fs-1 4gear
Fra : ThomasWedel
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 16-07-03 17:19

Jeg har prøvet at læes mig til hvordan man kan file sin cylinder, men er ikke blevet sikker på hvordan det skal gøres? Skal man bare file skyldekanalerne større? Og hvilke ting må man absolut ikke gøre, for hvis man gør det forkert har det jo præsic modsatte virkning. Det skal lige siges at det er en lovlig 40mm cylinder. Er der andre "nemme" tuning tips med filen som ikke koster noget eller ihvertfald ikke meget?

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : Oehlers

Dato : 16-07-03 21:30

køb dig en ny cylender!!!! Den er ikke særligt dyr og det andet tager tid, er svært og bliver ikke ordentligt..........

Kommentar
Fra : kleinsmeden

Dato : 16-07-03 22:36

Nu kan han jo ikke bare nøjes med en ny cylinder, vel ?? Han skal jo også have stempel+ringe og topstykke, hvilket hos protuna koster lige over 500,- i str. 43 mm. Og det er da også en slags penge, ikk ??

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 16-07-03 22:42

du skal bare polere de skulle kanaler helt op så de er HELT blanke...!!! og kun skylle kanalerne... men du kan jo os hakke lidt i stemplet o.s.v (tun på den gamledags måde)...!!!

--zeck--

stavefejlene var gratis

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-07-03 09:39

Hmm.... Det du skal i gang med er jo at porte din cylinder, altså at fræse bla. udstødningskanalen lidt tættere på topstykket! Jeg tror ikke du får meget ud af at spørge herinde, men opret en bruger på www.forum.mopedgallery.dk eller www.scooter-forum.dk der kender jeg flere mennesker der ved en hel masse om det, så stil spørgsmålet derinde!