/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
>>Jon
Fra : mikaelsol
Vist : 233 gange
20 point
Dato : 15-07-03 07:44

Hej Jon
Ham David med en Neo's på din hjemmeside, gider du ikke høre ham hvad han har gjort for at få den til at starte nemmere? det er jo næsten samme motor på en NG og Neo's.
Nu ved jeg ikke om du kender den, men en Simonini cylinder kan den også godt køre på std krumtap? den er 75 cc. Det er fordi jeg har sådan en liggende og den er bare ikke til at komme af med, så hvis jeg ikke kommer af med den har jeg tænkt mig at sætte den på i stedet for polinis, forudsat den kan køre med std krumtap, jeg gider ikke skifte det lort.

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 15-07-03 08:00

Forresten: Kan startproblemerne skyldes at karburatoren ikke er indstillet ordentligt? det eneste indstilling der har været har at skifte benzindysen. Hvis der er ingen der kan give mig svar ryger den op til den lokale mc-haj, men det koster bare røven ud af bukserne.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-07-03 11:19

Davids Neos starter IKKE nemt, det tager en evighed at starte den, det tager min. 20 jog på kickstarteren....! Og desuden for man ikke meget ud af at snakke med ham om knallert/scooter, for han fatter ingenting..! Det var Tobias og mig (Moped.DK) der fik lortet til at køre, efter den havde stået stille/smadret i flere år!

Men den cylinder, jeg ville IKKE turde at sætte den på std. krumtap!!!! Men altså den holder jo nok en periode, men det går galt før eller siden!

Startproblemerne kan sagtens skyldes kaburator indstillingen!!!! Prøv dog at gå ud og stil lidt på alle skruerne! Bare hold øje med hvor mange omgange du drejer dem!

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 16-07-03 07:30

Så lader jeg være, jeg gider ikke smadre noget, altså mere end højst nødvendigt. Der er også bare lige det problem, den eneste skrue jeg ved hvad er til i karburatoren er benzindysen. Hvis du kan vil du så ikke prøve at beskrive hvor tomgangsskruen sidder? min motor går MEGET ujævnt i tomgang. Jeg lånte en BWS bog på biblioteket så jeg kunne læse mig frem til det, da jeg åbnede den stod det hele på tysk (et heldigt 5-tal i folkeskolen) og fransk (kan kun sige merde).