/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Atletik
Fra : mai
Vist : 696 gange
30 point
Dato : 28-12-01 18:04

HEj hej

Har nogle af jer gået til atletik? Hvis ja, så vil jeg gerne vide hvad i syntes om det! Jeg stoppede til det pga. en træner der kun gik op i konkurrencer, og FOR hård træning.
vh mai

Kommentar
Fra : atuggi

Dato : 05-01-02 02:35

Hej Mai

Jeg ved egenligt ikke så meget om atletik - nok mest fordi jeg ikke har så meget forstand på det, hvilket jo nok skyldes at jeg aldrig har dyrket det, nok mest pga. min manglende interesse for sporten og lidt pga. høfeber. Nej du, så vil jeg faktisk hellere sidde nede på havnen og nyde den friske havluft, tale med de berejste fiskermænd og se en frisk ren ungmø trisse forbi. En lille sjov historie jeg selv oplevede da landsholdet i fodbold(også en af mine store passioner som jeg selv har dyrket med, uha bare den herlige lugt af frisk græs, men nok om det) i 1986 spillede VM i Mexiko kan jeg da lige hurtigt fortælle her: Det hele startede da jeg sad og nød det klare, rene vejr. Så skete det pludselig at en mand kom cyklende forbi på sin cykel. Det gik jo så hverken værrere eller bedere end af herren tabte en avis som han ellers havde sat fast i sin bagagebærre. Jeg gik jo naturligtvis hen for at samle avisen op og børste den helt ren og idet jeg stod med avisen inden i min hånd kom manden tilbage og sagde: "Halløj du gamle, det er da vist min berlinger du holder der inde í hånden". "Ja, det er det da vist", sagde jeg og leverede avisen tilbage i mandens hånd. Og som du nok kan høre er det både sjovt og lærerigt, men især sjovt, at være på havnen, for som du nok lagde mærke til kaldte den fremmede herre avisen for "Berlingeren" i stedet for Berlingerske Tidende.

Håber du får glæde af turene på havnen, i stedet for det her atletik som du går til nu.

Mvh Johannes.

Kommentar
Fra : npt

Dato : 13-08-02 08:53

Hej Mai.
Desværre er trenden inden for næsten alle genrer, at det drejer sig om "frembusen".
Du skal helst være bedre end gennemsnittet for at slå til. Atletikkens mål er: "Højere, længere og hurtigere". Ingen træner med respekt for sig selv og sporten kan fravige disse mål. Kunsten er at finde målepunktet. Hvis du selv forbedrer dig, kan det være et mål. Et andet mål kan være at i samlet forbedrer resultaterne. Eller det mål at fællesskabet og det sociale samvær bliver styrket. "Alt afhænger af øjnene som ser!"

MvH Manse

Kommentar
Fra : frem

Dato : 04-12-02 04:32

du må specificere hvilken gren eller grene det drejer sig om det er jo et stort område

Kommentar
Fra : frem

Dato : 04-12-02 04:32

du må specificere hvilken gren eller grene det drejer sig om det er jo et stort område

Kommentar
Fra : ElSmoelfo

Dato : 26-06-03 19:17

Jeg går til atletik!!
hvis du gerne vil blive til noget, så kræver det altså træning, men det skal stadigvæk ikke være noget man ikke har det godt med at lave. Man skal jo helst ha det sjovt!!

Kommentar
Fra : MVHollegaard

Dato : 02-09-03 10:50

Jeg har gået til atletik i mange år og har befundet mig på eliteniveau, og det kræver MEGET træning. Idag hygger jeg bare, og det kan altså også lade sig gøre. Atletiken er mangfoldig, der er plads til alle, hvis din træner var et fjols og ikke kunne forstå at du bare ville hygge dig var det en dårlig træner, MEN du må også acceptere at trænerens primære focus ligger hos dem der virkelig VIL noget med deres sport, det er dem som har mest brug for hjælp.

Kommentar
Fra : regsakciel

Dato : 12-04-04 15:26

hej jeg skal ogsaa lige til at gaa til atletik jeg er eni med de andre i at man skal vaegle sin spicilatet/er efter et aar ller to og saa skaltraenigen heller ikk' vaere saadan at man ikke har lyst til at gaaa til d mere

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-03-05 01:29

hejsa. Ja, jeg går til atletik nu, men jeg har en god træner. Jeg vil ikke være med til stævner og jeg kommer kun til træning 1 gang om ugen. Jeg laver det samme som de andre, og det hele er helt fint. Dog har jeg haft skinnebensbetændelse to gange i løbet af et år pga. for høj træning, men det gik over igen! Jeg løber kun og styrketræner. Aldrig længde- eller højdespring eller kast af nogen art! Så jeg bestemmer meget selv og får meget ud af det. Jeg løber og svømmer i min fritid...
Hvorfor spørger du? :)

Nana