/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Compaq Presario FX700, driver + probleml~
Fra : jlasse3
Vist : 414 gange
200 point
Dato : 14-07-03 14:03

Hej

Jeg har lige købt en Compaq Presario FX700 skærm, af en bekendt, men driverne fulgte ikke med!
Derfor ville det være en meget stor hjælp, hvis nogen har disse drivere, eller kender et sted på nettet hvor jeg kan hente dem!
Skærmen virker, men problemet er at de knapper der sidder under skærmen til lyd, afspilling o.s.v. ikke virker, og lyden fra højtalerne kan ikke skrues ret højt op, også mangler skærmbilledet at fylde hele skærmen ud, den mangler ca. 1,5 cm hele vejen rundt.
Jeg har prøvet at hente nogle drivere på Compaq's hjemmeside, men de løste ikke mit problem. Jeg tror det er fordi, det er opdates og nogle af dem til windows 95/98.
Her er linket til de drivere jeg har prøvet at hente: http://www29.compaq.com/falco/sp_result.asp?Model=3517&Os=0

Det bør nok nævnes at jeg har Windows XP Pro Verison og Gforce 4 grafikkort i!

Håber på svar, og på forhånd tak for hjælpen

Hilsen jlasse3

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-07-03 15:00
Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-07-03 15:02
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-07-03 19:38
Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 14-07-03 23:35

Hej dk!

Jeg har forsøgt alle dem der er i det link, jeg skrev i spørgsmålet øverst!
Men ingen af dem virker......har du andre muligheder?

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 14-07-03 23:39

Hej Uffe29!

Det du skriver skal virke, virker altså ikke, den installer det fint, men jeg kan stadig ikke skrue ret højt op for højtalerne, og knapperne under skærmen virker stadig ikke, og skærmbilledet mangler at udfylde ca. 1.5 cm hele vejen rundt! Kender du ik andre steder hvor man kan hente driverne???

Kan det være fordi alle USB stikkende bagpå skærmen skal være tilsluttet kabinettet, jeg har sat et i som fik knapperne til at lyse, men der kan stadig komme et il stik i, men jeg tror bare det er til de USB stik der er forand på skærmen!!! Ved du om det er rigtigt, det jeg "tror"???

Håber du kan hjælpe!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-07-03 00:48

1) skærmbilledet rundt om er højest sandsynligt et grafikkort problem... Prøv at opdatere driver
2) Lyden som går ud af din computer skal også skrues op, ellers kan de ikke spille ret højt, du finder det under start ---> indstillinger ---> kontrolpanel ---> lyde og lydenheder
3) Driveren til XP har ikke noget at gøre med knapperne, så jeg kunne måske tro at det er en ældre skærm som der ikke er lavet xp-driver til
4) Jeg kender ikke Compaq Presario FX700 og jeg kan ikke lige huske hvor det er man finder alternative oplysninger omkring skærmen når de ikke er her http://www29.compaq.com/falco/doc_result.asp?Model=3517&Os=0 men jeg fanger lige en tidligere kollega hos compaq support imorgen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 15-07-03 13:39

Er det en fladskærm elle alm.

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 16-07-03 00:09

Det er en almidelig 17 tommer skærm!

Håber du kan hjælpe!!

Og sorry det lidt sene svar!!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-07-03 10:30

Hej igen
Jeg har ledt og spurgt, men problemet er at der hvor jeg sad supporterede vi kun maskinerne og skærmen hvis den fulgte med.
Men ring til supporten på 39294099 eller 32294099 de har de support-værktøjer der skal til for at finde de oplysninger du har brug for

Har du prøvet det med driver + lyd

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-07-03 10:31

Det er gratis

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 17-07-03 00:19

Tak skal du have jeg prøver det nummer, men er du sikker på at det er gratis! Når der ikke er noget garenti eller support på mere.......?

Jeg har prøvet alle muliged driver, men intet hjælper.....

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-07-03 00:43

Jeps....bare ring til dem, de yder kundeservice

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 17-07-03 01:00

Okay Tak!

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 00:09

Hejsa Uffe29,

du har sku da noget it uddannelse og erfaring bag dig!!! Det kunne jeg se i din profil på eksperten, uha da da!!!!!
Nå men jeg har ringet til Compaq support idag, men fik fat i en backup medarbejder som ikke vidste det store.

Men jeg har da fundet ud af, at det er disse drivere jeg skal bruge: http://www.monitor-drivers.com/drivers/75/75443.htm der er nemlig de programmer i, hvor jeg kan indstille knapperne, lyden og tilpasse skærmbilledet, MEN disse er til WIN95 og jeg kan ikke få dem til at fungere i mit win XP!!!
Jeg har prøvet at lægge de dll filler ind i windows mappen den bad om når den fejlmeldte, hvorfor jeg spurgte om rundll.dll i spørgsmålet under MS Windows, men det vil ikke installeres alligevel.....

Så lidt videre er jeg da kommet........men nu er det bare om det er mulig at få det til win XP, eller om man kan få den win95 version i linket ovenover til at virke ved at korigere lidt i nogle filer m.m.?????

Håber du kan hjælpe........

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-07-03 00:30

Det kan du ikke gøre.... og hvis du begynder at tage tilfældige filer og ligger ind hist og pist så risikerer du at få et meget ustabilt styresystem..... Måske ikke nu, men forestil dig at du om 14 dage eller 3 måneder installerer noget som bruger nogen af de filer du ligger ind.... så ved du jo ikke hvad problemet er !!!

Ring til compaq imorgen...... Forelæg dem dine problemer igen !!!!!
Hvis den som du snakker med ikke kan løse dit problem, så sig til vedkommende at de må finde en løsning til dig, eller eskalere sagen videre i systemet og derefter ringe tilbage...... For det kan da ikke passe at du køber en af deres skærme og den så ikke virker !!!!
Sørg for når samtalen er ved at slutte at spørge efter supporterens navn.

Når de ringer tilbage, så har de forhåbentlig et positivt svar til dig, men hvis de ikke har så spørg dem om de har eskaleret sagen videre i systemet, så der bliver taget hånd om det.....

sørg for at presse på, og lad være med at tage et nej for et nej

Hvis det ikke lykkedes, så smid en mail til mig...... du finder adressen ved at trykke på mit navn

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 01:06

Det lyder fandeme fornuftgit Uffe29, så må jeg heller få slettet de filer jeg har lagt i windows mappen.....

Og jeg er fuldstændig eing med dig!, og jeg presset faktisk også meget på idag, jeg blev stillet om 8-10 gange inde ham backup medarbejderen kom på banen, det var åbentbart den supporter med de bedste kompetancer de have på det tispunkt til mit problem, hvilket jeg også blev lidt skuffet over!! og desuden spørger jeg altid efter supporterens navn i sådanne tilfælde.

Men jeg prøver igen imorgen og vender tilbage!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-03 06:18
Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 12:40

Hej > Mansen9933!!

Den side har jeg desværre prøvet, og de drivere der er til Compaq Presario FX700 er til win 95 og virker ikke på mit win XP!! Men det er de helt rigtige drivere og programmer der ligger der, men altså ikke til win XP!!
Ved du hvor jeg kan finde tilsvarende drivere til win XP???

Jlasse3

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-07-03 13:24

For mig ser det ud til at de kun er i de versioner,når man ikke en gang kan få dem på deres egen HP,jeg holder øjnene åbne,prøv at sæt Compaq Presario FX700
ind i google,der har jeg set at der er forskællige andre der har problemer med
denne monitor,men det handler om win 95/98,så det kan være at Compaq har stoppet med at opdatere driverne til netop denne monitor eller at de mener at
denne monitor er undersøttet i xp's egne drivere,så kan det være dit problem
ligger et helt andet sted.
Manse9933

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 22:49

Har ringet til compaq idag, UHA!!! Hun sendte mig denne mail efetr hun havde undersøgt tingene:

Hej.

Jeg er ked af at sige det, men lige præcis denne skærm er ikke kompatibel til mange andre computere end Pressario 4800 serien.
Jeg sender dig her et link hvor du kan læse om en anden med samme problem som dig.
http://www.epinions.com/content_28050886276

Håber du finder ud af noget andet.

MVh
Hp supporten

Så det ser skidt ud, men jeg tror ikke på at det kan passe at de kun kan køre med Presario 4800 serien, for computeren er sku da lige glad bare den får de nødvendige programmer........eller hvad??

Er jeg helt uden chancer eller hvad?

Jlasse3

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 22:54

Nu mangler jeg et sted hvor jeg kan finde denne fil "CPQBZL.DLL", da den muligvis kan hjælpe!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-07-03 23:09

jlasse3......kan du ikke videresende mail'en til mig, så vil jeg prøve min gamle kollega, og han kan så eventuelt tage fat i sin supervisor.....

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 23:13

jo det kan jeg da snilt!!

Men hvad skal det hjælpe, tror du heller ik på den forklaring????

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-07-03 23:26

Som sagt så har jeg arbejdet ved compaq, og naturligvis er der nogen ting som ikke kan lade sig gøre.....Men min kollega har nogen kontakter i tyskland (indenfor compaq) som han måske kan få noget nyttigt af.....

Ellers kunne det jo være at de blev opmærksomme på problemet og lavede det..... Compaq har et kanon godt support-netværk men det fungerer jo selvsagtens ikke altid

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 23:30

Okay, håber inderligt du finder ud af noget!!!!!!

Mailen er sendt, har du modtaget den?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-07-03 23:34

jepper....

Du har vel ikke fået oplyst et reference-nummer ??

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 23:36

Nej intet reference nummer!!!,
men skal du bruge skærmens serial NO: for det skulle hun nemlig have, hende der søgte for mig idag!!!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 18-07-03 23:52

Det kan også bruges..... Mail'er du det til mig også

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 18-07-03 23:57

Ja det gør jeg da!!!

Så vil jeg venet spændt på hvad du finder ud af imorgen....