/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bedre optræk til Dr. Big
Fra : Party
Vist : 607 gange
50 point
Dato : 13-07-03 23:06

Hejza..! Ja, som overskriften siger, så søger jeg at jeg får bedre optræk på min Dr Big? Og jeg er villig til at spendere en klat penge.. Jeg har ikke en skid forstand på det! Håber I kan/vil hjælpe mig?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 14-07-03 10:13

Hmmm.... Dit spørgsmål er så nemt at svare på, men alligevel så besværligt. Der er jo en masse måder du kan gøre dit optræk bedre på !

Du kan starte med at pille skiven og fjerne blindrøret, det hjælper en del! Og hvis du ikke er tilfreds kan du prøve med en lille smule lettere ruller. Ellers kan du jo købe tun til den, altså større cylinder, kaburator, tun udstødning, variomatic, krumtap osv...

Men du skal også tænke på en ting, det er altså ikke for sjov de scooter hedder dr. BIG, for den er altså større/tungere end andre scootere, hvilket jo også gør at den automatisk har et dårligere optræk end andre!

Kommentar
Fra : Party

Dato : 14-07-03 18:38

Tak..
Jeg har fjernet blindrøret, pillet skiven og har tun udstødning med en tilførsel og jeg kører med 6 g. ruller.. Men det tager for lang tid, før jeg når de 70 - 80 stk. som er min topfart.. Jeg har lige købt en variator som jeg håber hjælper.. HVor meget vil sådan en give i topfart? Og den vil da helt klart give bedre optræk ik´?

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 15-07-03 07:55

Selve variatoren giver et lidt bedre optræk, men prop 5 g ruler i den nye variator, de vejer ofte en krig dem der er i variatoren også tun. de kan bare klare til nogle flere omdrejninger. en god regel siger 5 g til let tun og 4 gram til hårdt tun

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-07-03 11:07

En ´variomatic burde hjælpe på det hele, den vil dog ikke give særligt meget topfart, mest optræk med de rette ruller...
mikaelsol > du skal lige tænke på at der altså er forskel på en forholdsvis let bws og en stor og tung dr big, mht rulle vægt osv.!

I øvrigt, du kunne også invistere i en Indsugningsforstærker, den hjælper meget på dit optræk hvis du får den tilsluttet rigtigt !

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-07-03 11:10

glemte lige at du nok burde overveje en lidt hårdere koblingstrykfjeder!

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 05-09-03 02:41

før variator ville jeg vælge en større karburatoer enten en amal eller hvad den nu hedder
fra skåde den org. er kun 12mm der kan du vælge en 19 eller 21 mm til 475 kr der passer på studsen
og chokeren også i, og et topstykke fra t hansen bliv ikke forbavset over at du får en til
yamaha jog den skal bores op med et 8,5mm bor ved den ene støttepind da pgo har
1 stk 8mm støttepind og de 3 andre er 6 eller 7mm men den er planet ca 2mm i forhold
til den org hvor komprissionen er ca 6.8 og det er jo ikke meget