/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Alene Misser!
Fra : mai
Vist : 455 gange
20 point
Dato : 28-12-01 00:03

Er det synd for en kat, hvis den kun har et menneske at lege med?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-01 00:31

"mai" <mai.news@kandu.dk> wrote in message
news:vFNW7.5671$Zm5.581910@news000.worldonline.dk...

> Er det synd for en kat, hvis den kun har et menneske at lege med?rvername = 'news.worldonline.dk' and Active = 1

Både ja og nej. Hvis du har masser af tid til din kat og aktiverer den skal den
nok trives, men der er ingen tvivl om at de fleste katte trives bedst sammen
med en anden kat (eller en hund).
mvh Camilla

--
Posted from 0x503e01ac.albnxx9.adsl.tele.dk [80.62.1.172]
via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 28-12-01 00:44

Hejsa.
Nej det er ikke direkte _synd_ for katten at være alene med sit
menneske... Men det kræver at mennesket tager sig tid til at beskæftige
katten meget! At man så at sige sørger for at indrette både sit hjem og
sin tid "katte-venligt"... der skal være gode lege- og klatremuligheder,
og man skal ikke have arvegodset stående fremme...
(Hæ - som om dét kunne lade sig gøre med to katte!
Det er bedst med to katte... men én kan godt klare sig uden
artsfæller...
Hvis du tænker på at anskaffe dig kat, så prøv at forhøre dig hos
opdrættere og/eller internater... Nogle gange kan du finde en kat, som
simpelthen helst _vil_ være alene med sine mennesker - og som derfor
søges omplaceret...

Mvh Ann

Godkendelse af svar
Fra : mai

Dato : 28-12-01 12:48

Tak for svaret Ann K.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-01-02 17:09

"mai" <mai.news@kandu.dk> wrote in message
news:vFNW7.5671$Zm5.581910@news000.worldonline.dk...
> Er det synd for en kat, hvis den kun har et menneske at lege med?rvername
= 'news.worldonline.dk' and Active = 1
>

Jeg har en 4 årig kastereret dejlig huskat, som kun ses når han er alene med
mig. Ellers lusker han omkring i omegnen, og venter med at komme ind igen
til der er "fri" bane...

Martin.