/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
New Line i Løkke
Fra : lars09
Vist : 509 gange
70 point
Dato : 10-07-03 14:18

Hvordan laver jeg får jeg min løkke til at gå til næste linje når den har skrevet et af resultaterne ud! Data kommer fra MySQL database

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo "\n";
echo " Telefon nr: $row[telefonnr] Efternavn: $row[efternavn] Antal billettter: $row[antalbillet] \n";

}

Hvordan får jeg den til at lægge tallene sammen, i nogle givne række fra database! altså hvis jeg søger på en bestemt ting og der fremkommer flere resultater som så skal lægges sammen! hvordan gør jeg det ???

Accepteret svar
Fra : shady

Modtaget 70 point
Dato : 11-07-03 12:24

Den der med \n virker ikke i HTML, der skal du bruge almindelig HTML kode (<br>/<p>)

Kode
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo " Telefon nr: $row[telefonnr] Efternavn: $row[efternavn] Antal billettter: $row[antalbillet] <br>";

}

Hvis du skal have nogle resultater lagt sammen kan du eventuelt i din lække gøre således:
Kode
$antal = 0;
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$antal + $row[antalbillet];
}
echo "Der er bestilt $antal billetter i alt!";

håber du forstår idéen..

Kommentar
Fra : prophet

Dato : 11-07-03 20:44

afslut spørgsmål manden har klaret det fint! held og "løkke"

Godkendelse af svar
Fra : lars09

Dato : 12-07-03 08:25

Tak for svaret shady.

Kommentar
Fra : lars09

Dato : 13-07-03 11:38

Hej Shady! Du manglede lige et = tegn, når du sætter $total += $row[antalbillet] ellers tager din antal variabler ingen data!!!!

Men det virker med +=

$antal = 0;
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$antal += $row[antalbillet];
}
echo "Der er bestilt $antal billetter i alt!";