/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
php kategorier?
Fra : elek
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 09-07-03 17:20

Hvordan laver man en liste over kategorier i PHP? Ligesom "index.php?category=books" <-- el. noget i den stil..

Kommentar
Fra : shady

Dato : 10-07-03 13:52

Jeg går ud fra at du ikke bruger mysql, så et groft eksempel kan da bruges.

Kode
<?php

//al din tekst her som skal stå på alle siderne

if (!isset($_GET['category'])) {

// den tekst der skal stå før folk vælger en kategori

} elseif (isset($_GET['category']) && $_GET['category'] == "books") {

//her skriver du emnerne for kategorien 'books'

} elseif (isset($_GET['category']) && $_GET['category'] == "movies") {

//her skriver du emnerne for kategorien 'moovies'

} elseif (isset($_GET['category']) && $_GET['category'] == "pictures") {

//her skriver du emnerne for kategorien 'pictures'

} elseif (isset($_GET['category']) && $_GET['category'] == "posters") {

//her skriver du emnerne for kategorien 'posters'

}

?>

håber det hjalp lidt...

Kommentar
Fra : elek

Dato : 10-07-03 15:42

Jeg bruger mysql.. har du nogle forslag til det?

Accepteret svar
Fra : shady

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-03 12:36

Tja, princippet er det samme, så bruger du bare katrgorien til at hente resultaterne frem med!
Jeg forestiller mig du har en database med tabellen | id | kategori | emnenavn | (den ser nok ikke så'n ud, mend et kan give dig en idé om hvordan du skal bygge det op...

[code]
<?php
mysql_connect("localhost", "user", "password");
mysql_select_db("database");

// først skriver du den tekst der skal stå på alle siderne

if(isset($_GET['category'])) {

$result = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE kategori='$_GET[category]'"):

if(mysql_num_rows($result) < 1) {

echo 'Du har ikke valgt en gyldig kategori...';

}elseif(mysql_num_rows($result) > 0) {

$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE kategori='$_GET[category]'");
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
echo 'Emne: '.$row['emnenavn'].'<br>';
};

?>
[code]

Hjalp det lidt ?

Godkendelse af svar
Fra : elek

Dato : 11-07-03 16:34

Thank You! ;)