/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Souffle kartofler
Fra : Gaskonen
Vist : 2216 gange
50 point
Dato : 08-07-03 23:17

Vi har lige set at der blev lavet souffle kartofler i en TV udsendelse. De så lækre ud.
Er der nogen der har en opskrift på sådan nogen kartofler ?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 08-07-03 23:26

Her er 1 opskrift fra Alletiders Kogebog du måske kaen bruge.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=2955

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-03 23:26

Om det lige er opskriften fra TV ved jeg ikke men på www.maduniverset.dk er der en opskrift.

mvh ans

Kommentar
Fra : Gaskonen

Dato : 08-07-03 23:47

Bemærk der er souffle kartofler og IKKE kartoffel souffle !!
De blev lavet i en gryde (med friture ?????) og var nærmest 'puffet op' - nogen der kender
opskriften ?

Kommentar
Fra : camma

Dato : 20-07-03 19:39

Det er vist noget med at lave en "normal" soufflemasse... og så friturestege istedet for at bage den!!

Accepteret svar
Fra : IllmiSS

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-03 21:14

Hahahah..... Fjolser allesammen! hihih =)
Soufflé kartofler er simple men svære at lave da det kræver den nøjagtige tykkelse af skiven, ca. 1mm - 2mm, bag skiven / Skiverne af 2 gange i en friture, men som sagt det er svært og det kræver at man rammer den præcise tykkelse =)

Nu hvor jeg alligevel er her, kan jeg jo reklamere med at jeg er kok, og gerne laver selskaber ud af huset....

Peach_me4@hotmail.com

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-03 21:30

IllmiSS kan du ikke give en opskrift på hvordan man laver selskaber ud af huset?

Kommentar
Fra : IllmiSS

Dato : 30-07-03 21:37

No problem!

Du skal bruge mellem 8 og 150 mennesker....
Et stk. God ide
Et stk. lokale
En god stemning
Gerne et strø musik
Ca. 8 - 10 tjenere

Dertil kommer et valg af råvarer til den menu man har aftalt....
Råvarene tilberedes og pakkes i kasser og køres "Ud Af Huset" og hentil værten!

3.2.1 og så er der lækkerier på bordet!

Jeg laver også en variation som hedder "Mad I Huset".... *G*

IllmiSS

Kommentar
Fra : IllmiSS

Dato : 30-07-03 21:38

No problem!

Du skal bruge mellem 8 og 150 mennesker....
Et stk. God ide
Et stk. lokale
En god stemning
Gerne et strø musik
Ca. 8 - 10 tjenere

Dertil kommer et valg af råvarer til den menu man har aftalt....
Råvarene tilberedes og pakkes i kasser og køres "Ud Af Huset" og hentil værten!

3.2.1 og så er der lækkerier på bordet!

Jeg laver også en variation som hedder "Mad I Huset".... *G*

IllmiSS - Peach_me4@hotmail.com

Kommentar
Fra : camma

Dato : 31-07-03 02:35

altså.... soufflekartofler er chips????

Kommentar
Fra : IllmiSS

Dato : 31-07-03 16:25

Ja soufflé kartoffler er en slags chips! =)

Kommentar
Fra : phjorth

Dato : 02-08-03 17:46

Soufflé kartofler til 4 personer

6-8 mellemstore kartofler
2 æg
1 dl. mælk
salt og peber
½ tsk. revet muskat
kartoflerne rives på et råkostjern, æg mælk piskes sammen, krydderier tilsættes, det hele kommes i små velsmurte forme og bages i vandbad i ovnen ved ca. 200 grader ca. 30 minutter

Godkendelse af svar
Fra : Gaskonen

Dato : 13-10-03 23:36

Tak for svaret IllmiSS.