/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
"Der er ikke serverlager nok" ??
Fra : mbth
Vist : 3101 gange
100 point
Dato : 08-07-03 23:00

Hej !

Jeg har oprettet et trådløst netværk m. PC og lapto og fælles internet adgang via kombi Aceespoint/Router/Switch. Det hele fungerer med undtagelse af fildelingen på den stationære PC. Når man forsøger, at åbne et drev eller mappe skriver den "Der er ikke serverlager nok til rådighed til at udføre den handling" ??

Hvad gør jeg ??

Kommentar
Fra : If

Dato : 09-07-03 09:36

Der kan være tale om du har for lidt ram, eller din swap fil er for lille, men også harddisken hvor windows er installeret er fyldt.

prøv lige at se efter

Kommentar
Fra : mbth

Dato : 09-07-03 13:01

Jeg har kigget lidt på setup.

Jeg har 512 Mb RAM og 10 Gb ledig plads på C drev Swapfilen er på 1440 Mb. Det burde vel være nok - Eller er det ??

Kommentar
Fra : If

Dato : 09-07-03 19:46

Hvilke opperative system har du på den stationær PC ?

Kommentar
Fra : mbth

Dato : 09-07-03 19:52

Begge maskiner kører Windows XP Home edition.

Jeg kan sagtens åbne og arbejde med filer på den bærbare, men alt på den stationære PC giver fejl meddelelsen. ?

Accepteret svar
Fra : Nikolaus

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-03 19:53

Prøv at give plads til en større registry (se link)
http://www.wown.info/j_helmig/regsize.htm

Eller hvis du kører Norton Antivirus:
http://www.devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=70478

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 19:58

Sorry. Så ikke du kører med XP. Så virker første forslag ikke for dig, da XP har "uendelig" registry size.

Kommentar
Fra : mbth

Dato : 09-07-03 20:05

HURRA !!!!!!!

Mange mange tak Nikolaus !!! Det virker, suverænt - du har mere end reddet min dag. Jeg var sgu lige ved at lave en format c: Hvilket ville have kostet mig en uges arbejde med geninstallation p.g.a. mit firma.

Jeg kører nemlig Norton Antivirus 2002.

Endnu engang tak til Nikolaus for det gode svar.

Godkendelse af svar
Fra : mbth

Dato : 09-07-03 20:06

Tak for svaret Nikolaus.

Det var bare perfekt !

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 20:09

Herligt . Og tak for point.