/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi med start problemer
Fra : MaxiSmiley
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 23-12-01 12:32

Jeg har renoveret min maxi fuldstændig..! Men da jeg var ude at køre igår hoppede kæden af og siden har jeg ik kunne starte den! Det kan jeg bare ik forstå for der er knist på tændrøret..! kan den det have noget med kaburatoren af gøre?? Jeg har 45mm cyl. og low boy udstøding, 20 mm kaburator (dyse #80) + studs!! For den for meget benz?? eller måske for lidt??

Glædelig Jul og Godt Tub`år *<#

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-01 12:46

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bajV7.2394$aS.358614@news010.worldonline.dk...
> Jeg har renoveret min maxi fuldstændig..! Men da jeg var ude at køre
> igår hoppede kæden af og siden har jeg ik kunne starte den! Det kan jeg
> bare ik forstå for der er knist på tændrøret..! kan den det have noget
> med kaburatoren af gøre?? Jeg har 45mm cyl. og low boy udstøding, 20 mm
> kaburator (dyse #80) + studs!! For den for meget benz?? eller måske for
> lidt??

Ud med tændrøret og se om de er snasket helt til !

>
> Glædelig Jul og Godt Tub`år *<#

Lige over!

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
/Thomas
>

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-01 15:30

Hej Maxi

Selv om der er gnist på dit tændrør er det ikke sikkert at gnisten er god nok , du skal være sikker på at gnisten kommer lige mellem de 2 elektroder , hvis den springer til siden eller er svag/rødlig kan den temmelig sikkert ikke antænde benzin/luft blandingen.
Prøv evt. at rense tændrøret m/cellulose fortynder og sørg for at voldgraven ikke er belagt m/sod( voldgraven er fordybningen omkring midter elektroden )
Hvis det ikke virker må du prøve m/et nyt tændrør. Jeg går ud fra at du har undersøgt om kæden har ødelagt noget da den hoppede af , f.eks. tændingssystemet.
Husk til sidst at gnisten i fri luft skal være 10 gange så stor som når den er under tryk(inde i cylinderen).

Mvh. Jan

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 23-12-01 15:50

taxa, men jeg har lige købt nyt tændrør! og der er massere af små blå gnister!!

Jeg prøver lige med lige celluose fortynder..!

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 23-12-01 15:50

taxa, men jeg har lige købt nyt tændrør! og der er massere af små blå gnister!!

Jeg prøver lige med lige celluose fortynder..!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 23-12-01 17:53

Hej igen

Har du tjekket at platinerne åbner lige før top og ikke for meget???
Hvis du skruer tændrørshætten af og tjekker gnisten , skal den kunne trække en gnist på min. 8mm helst mere.
Prøv evt. at starte den uden tændrørshætte , den kunne jo være defekt!!

Mvh.Jan