/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
tandrem på saxo 1,4
Fra : eatfinn
Vist : 1985 gange
200 point
Dato : 07-07-03 18:12

Hej.
Har lige fået skiftet tandrem, men efter den er blevet skiftet er der kommet en hylehyl i tomgang, lidt
skuren piven, men når den får omdrejninger forsvinder lyden.
Autopartner har prøvet at justere den 2 gange og udskiftet vandpumpen, men uden effekt.
Der er brugt et apparat til at måle hvor spændt tandremmen er, et tal på 51 +-3.

Er der nogen der kender problemet.
Eatfinn

 
 
Kommentar
Fra : geu


Dato : 07-07-03 19:19

Er remstrammeren skifte?? det kunne lyde som den der det larmer.

Kommentar
Fra : eatfinn


Dato : 07-07-03 19:22

Ja, den er også skiftet, ligesom kileremmen.

Kommentar
Fra : geu


Dato : 07-07-03 19:30

Det kan jo kan være to ting, vandpumpen eller remstrammeren. Jeg vil køre ud til min mekaniker og få ham til at skifte remstrammeren, den kan jo være i stykke selv om at den er ny. Hvor godt kender du mekanikernen???

Kommentar
Fra : eatfinn


Dato : 07-07-03 19:41

Hallo, tandremmen + remstrammeren + kileremmen + vandpumpen er skiftet - læs og forstå.
Ingen brandsmarte kommentarer, men et kvalificeret svar !
Det er forsøgt med et nyt sæt tandrem + remstrammer. !

Eatfinn

Kommentar
Fra : geu


Dato : 07-07-03 19:52

Ro på...

Kommentar
Fra : copycatDK


Dato : 07-07-03 20:28

Har lige fået skiftet rem på min xsara. Lage først mærke til en hylelyd efter. især når den var kold. det viste sig at være udrykkerlejet. Men om det er tilfældet ved dig kan jeg ikke sige. Men et bud.

Kommentar
Fra : copycatDK


Dato : 07-07-03 20:33

Hva årgang er den?? Hvis det er en 96-97 er her lige et par tal du kan lege med.

Lås knastakselhjul samt svinghjul med dorne. Rem
monteres. (Pile skal pege i omløbsretning). Strammerhjul
drejes med firkantnøgle til måler viser 45 SEEM enheder.
Drej motor 4 omg. i omløbsretning. Kontroller at motor kan
låses. Løsn og spænd remstrammer. Drej remstrammer
til måler viser 31 SEEM enheder. Drej motor 2 omg. i
omløbsretning. Måler skal vise 29 - 33 SEEM enheder.

Kommentar
Fra : eatfinn


Dato : 07-07-03 20:33

Hej copycatDK.
Nej, det tror jeg ikke, mislyden er der hele tiden i tomgang, varm eller kold !



Kommentar
Fra : eatfinn


Dato : 07-07-03 20:36

Det er årgang august 98, du lyder til at du ved noget om det.
Hvor har du tallene fra ? Du er mekaniker.


Kommentar
Fra : copycatDK


Dato : 07-07-03 20:51

HæHæ.. nej.. har et værkstedsprogram på min computer der kan fortælle alle mulige data. Men skal have den opdateret for den går kun til 98 du kan på www.tolerance.dk bestille en demo af deres program. Den virker fuldt ud i 10 dage og der kan du finde alt om din bil. Og jeg mener alt.

Kommentar
Fra : eatfinn


Dato : 07-07-03 21:04

Fedt, send programmet til mig på icq 172235257, hvor meget fylder det ?

Kommentar
Fra : buggyman


Dato : 08-07-03 20:27

Kunne nu godt lyde som om at det er dækslet (plastic skjoldet) der ikke sidder som det skal.... kan godt være svært at montere det når der ikke er meget plads. Du kan prøve med en lang skruetrækker at lokalisere støjen magen til når lægen bruger sit stetoskob.Så kan du hurtig høre om remmen går på skjoldet.

Kommentar
Fra : eatfinn


Dato : 09-07-03 11:19

Hej buggyman,
er tjekket, det troede vi også først, men desværre nej....

Kommentar
Fra : ALhansen


Dato : 09-07-03 16:02

Til Copycat

Du ved vel at der er Copyright på både de data du sidder og kopierer fra programmet samt selve programmet...

Kommentar
Fra : copycatDK


Dato : 09-07-03 16:27

Det er en demo min ven. det vil sige en gratis software som i dette tilfælde virker i 10 dage.
Så det er op til dig at bevise om det er fra det købte program eller demoen jeg har taget oplysninger fra.

Men ved overhovdet ikke hvor du vil hen med det der???

Desuden ville jeg bare lige for sjov prøve at instalere det gamle program igen.. og der var ikke noget om copyright. der var ikke engang bruger aftaler med skulle acceptere.

Men du må virkelig sidde og kede dig siden denne bemærkning! Har du nogen sinde kigget under tip?? Der kan du jo starte med at se hvor mange copy/paste du kan find *lol* god fornøjelse

Kommentar
Fra : banzon


Dato : 09-07-03 16:51

Hej eatfinn

Hmmm..... lyder som noget selv en peugeot kunne finde på, havde engang problemet men hele tiden også når den fik omdrejninger, da jeg blev træt af at rende tilbage på værkstedet for at få skiftet div. dele gav jeg remmen et sprøjt wd40 tror jeg nok det hedder, det er vist nok beregnet til at smører/løsne div. dele som er udsat for rust men det hjalp !!!
Lyden forsvandt og har ikke været der siden.
Det var kun en lille smule jeg brugte da jeg var bange for at hvis remmen blev for fedtet så kunne den måske smutte over i hakkerne og så ????
Hvis din rem er for stram vil den også hyle fordi den `svinger` når den er spændt så hvis det er samme tal som copyCat skriver så skal du have den løsnet lidt ellers så vil den også risikere at springe hurtigere end den ellers ville.

Held og lykke

Kommentar
Fra : eatfinn


Dato : 09-07-03 17:25

Hej igen.
Jeg har snakket med Citroen idag og værkføreren vil kigge på det imorgen, så nu håber jeg de finder ud af det.

Eatfinn

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste