/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mitid med reserve nøglevisere / oplæsere
Fra : Eyvind
Vist : 265 gange
300 point
Dato : 09-03-24 10:20

Kan det lade sig gøre at have en reserve nøgleviser/oplæser liggende klar.
Altså hvis man ødelægger eller mister sin nøgleviser/oplæser, at det så er muligt at erstatte med reserven selv.
Jeg ved godt at man både kan have mitid app og nøgleviser samtidig, men mine telefoner kan ikke installere mitid app. (endnu)

Hilsen den nærige mobilbruger.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-03-24 16:13

Det kan du få oplyst på Borgerservice.
Jeg tvivler dog!
Hvad skulle der komme til din nøgleviser så du får brug for en reserve?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-24 16:45

Det er bare hvis jeg skulle tabe den lille viser eller den går i stykker.
Men jeg må nok krybe til korset, og købe en nyere mobil som kan klare opgaven.
Så må jeg se, om den så kan bruges med MitID til begge hvores konti.
Ja jeg elsker både at gå med livrem og seler og til tider endda også med faldskærm.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-03-24 16:48

Den kan bruges til begge jeres konti hos MitID, det er brugernavnet, der afgør det.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-03-24 07:12

fra danske bank
Bemærk, du kan kun have enten en aktiv MitID kodeviser eller en aktiv MitID kodeoplæser. Har du allerede en aktiv MitID kodeviser eller -kodeoplæser, kan du kun bestille en ny, hvis du spærrer den gamle først.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-24 10:04

Bille - den forstod jeg ikke helt ............ hvilken "den"

Tak abbaba

Ps. Jeg har læst lidt om systemet og det "ser ud" til at man kan have:

1 app + en kodeviser til en mitid
eller
1 app + en chip til en mitid

Jeg er så spændt på om denne kombination kan bruges;

1 app + kodeviser eller chip

(så det kunne være både med livrem, seler og faldskærm)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-03-24 10:18

Den=MitID

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-24 14:23

Jeg har lige bestilt en chip - så må jeg se om jeg kan bruge dem parelelt:

appen
kodeviseren
chippen

Det er jeg meget spændt på.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-03-24 16:39

Selvfølgelig kan du da bruge alle dine muligheder...
Du har jo betalt for chippen...

https://www.mitid.dk/self-service/order/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-24 18:22

Jo da - men det jeg er spændt på, er om brug af chippen samtidig udelukker brug af kodeviser bagefter.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-24 00:19

Det tror jeg da bestemt ikke er tilfældet, hvorfor skulle den dog det?
Hvis det ville være tilfældet ville det jo fremgå ganske tydeligt...
Du behøver jo ikke at have den med alle steder, som det er nu er der
jo frit slag på alle hylder hvilken del du vil bruge i en given situation.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 300 point
Dato : 11-03-24 00:21

Pak du nu bare livrem, seler og faldskærm ned i tasken og slap helt af med din nye chip...

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-24 14:42

Tak for svaret marken84. - så? vil jeg bare glæde mig til, at den ankommer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-04-24 16:06

Så er der både livrem og seler og faldskærm.

MitID med app på en tablet, med svar fra en mobiltelefon.
MitID på samme tablet, med svar fra en kode viser.
MitID på samme tablet, med svar fra en chip.

NFC skal være tændt, for at det kan fungere.

Så nu er jeg lidt mere rolig.

Ps. Alle de kloge mennesker omkring MitID,
kunne nu godt have lagt disse muligheder frem så de kunne ses uden videre.