/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Købt hus uden byggetilladelse - hvad nu?
Fra : palle22
Vist : 73 gange
75 point
Dato : 02-03-24 19:00

Hej

Jeg har for 10 år siden købt et hus med udnyttet tagetage. Tagetagen var anført som boligareal i bbr. Det viser sig nu, at der aldrig er søgt byggetilladelse til udnyttelsen af tagetagen.

Jeg har derfor igangsat byggesag, og har fået tilladelse. Der skal dog leveres en mængde dokumentation ved færdigmelding, fx varmetabsberegninger etc, ligesom jeg skal stå inde for at kloakering, vand og varme er lavet af autoriseret.

Hvad gør man i den slags sager? Der er ingen dokumentation fra tidligere ejer, og det vil jo være bekosteligt at lave tegninger og beregninger, ligesom jeg aldrig kan garantere for autoriseret arbejde.

Vi har boet i det i 10 år, og tror egentlig på, at det er lavet korrekt, men hvordan står vi ved et salg, hvis vi leverer mangelfuld dokumentation - kan en køber/ejerskifteforsikring komme efter os?

Håber nogen har indsigt i det juridiske.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-03-24 08:37

Det har de garanteret på kommunen...

Annuller spørgsmålet
Fra : palle22

Dato : 04-03-24 09:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål