/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udskiftning af mikrobølgeovn
Fra : nyfigen
Vist : 236 gange
200 point
Dato : 03-02-24 13:21

Jeg har en indbygget VOSS mikrobølgeovn fra 2004. Den virker ikke, og skal udskiftes med en ny mikrobølgeovn.
Men jeg kan ikke frigøre den fra det skab hvori den sidder. Der er tilsyneladende ingen skruer, men når jeg river og flår i den, rokker den sig ikke ud af stedet.
Hvad kan jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 200 point
Dato : 03-02-24 16:48

Det er vel el kabler inde bagved. Få fat i en el installatør.

M.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 04-02-24 13:43

Jeg skriver ikke at i ikke har gjort rent, men sådanne steder hvor der måske kun er en kvart millimeter luft mellem overfladerne vil der uværgeligt sætte sig rester i form af fedt og små insekter der over nogen tid bliver omdannet til en harpikslignende masse ......... når ovnen endelig kommer ud vil der sidde flager af både skabsside og fra ovnens overfladebehandling.

Det kan ende med et nyt højskab ........... det er vel elementkøkken hvor eventuelle låger kan genbruges på det nye korpus.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 04-02-24 15:29

Ovnen må sidde fast på en eller anden måde. Du skriver at der ikke er nogen skruer. Jeg har mange gange skilt ting ad, og skruer kan sidde de mest mærkelige steder.

Kommentar
Fra : zebra2zebra

Dato : 04-02-24 15:30

Det kan være den er monteret i indbygningsskabet, og så er skabet blevet skruet fast bagefter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-24 16:23

Kan du frigøre selve skabet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-24 16:57

Der skal være rigeligt luft omkring en mikrobølgeovn . Magnetronene og trafoen har brug for køling fugt fra madvarer under opvarmning skal også kunne ventilleres væk. hvis den er monteret stramt edet ikke så underligt at den er gået i stykker.

Find nu skruen og ledningen løsn dem og træk den ud.

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 05-02-24 18:21

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-02-24 18:27

Vi er interesseret i at høre løsningen, så vi også kan blive klogere.