/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tætningslister
Fra : ejgild01
Vist : 228 gange
100 point
Dato : 11-01-24 10:58

Jeg har fået at vide af en tømrer at han for nogen år siden har været med til at tætne nogen vinduer med en liste som man sætter fast på inder side af vindue så det dækket over den luft der mellem vinduet og karm . Han sagde at de kunne sættes fast med der indrettet huller til søm

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-01-24 12:14

Kan være den her.
https://www.carl-ras.dk/taetningsliste-pts/?product=42121002/42121002

Man trykker blot gummivulsten let ind mod karm når dør eller vindue er lukket og slår sømmene i.

Bør kunne findes i ethvert velassorteret byggemarked.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-01-24 12:54

Schludder ......

Listen sømmes fast på karm !