/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Navn på et bagejern
Fra : Thyregod8
Vist : 283 gange
300 point
Dato : 27-12-23 12:19

Jeg søger navnet på et jern med en kraftig tråd der ender i et træhåndtag. Selve jernet er formet som i et mønster f.eks en stjerne og materialet i jernet er ca 5 mm tykt, som så er formet til et mønster. Man dypper jernet først ned i varm olie og derefter ned i en flydende dej, hvorved en del dej hænger fast på jernet. Derefter sænkes jernet ned i den varme olie og koges der til dejen er lysebrun.

jeg må kende navnet for at finde opskriften på dejen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-23 14:34
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-12-23 17:05

Ja, Ans, det er den, men jeg savner opskriften til den. Kender du den? Jernet har også et andet navn. Når jeg søger opskrifter til vaffeljern får jeg opskrifter på en dej til at fylde i en vaffelform. Siden giver ikke opskriften.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-23 22:42
Kommentar
Fra : ans