/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Global opvarmning??
Fra : Sønder
Vist : 290 gange
200 point
Dato : 27-12-23 08:45

Mit udendørstermometer er pludselig begyndt at vise ca 10 °C for meget. Jeg har renset elementerne, prøvet at lægge det i fryseren - det viser stadig for meget. Nogen ideer eller skal jeg skrotte det?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-12-23 09:01

Årsagen kan være:
Føleren er beskadiget eller slidt
Føleren er påvirket af sollys, varme eller fugt
Føleren er placeret forkert, f.eks. i nærheden af en varmekilde eller i læ
Føleren er ikke tilsluttet korrekt til displayet eller batteriet
Du kan prøve at løse problemet ved at:

Kontrollere, at føleren er intakt og ren
Flytte føleren til et skyggefuldt og luftigt sted
Tjekke, at føleren er kompatibel med displayet og batteriet
Kalibrere føleren ved at sammenligne den med et andet termometer eller en kendt temperatur
Hvis ingen af disse løsninger virker, kan det være, at du skal skifte føleren eller hele termometeret. Du kan læse mere om, hvordan du vælger og bruger et udendørstermometer her. Jeg håber, at du finder en løsning på dit problem. ??

https://ing.dk/artikel/spoerg-laeserne-viser-termometret-rigtigt-i-blaest

https://citroenforum.dk/phpbb/viewtopic.php?t=2208

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-12-23 15:02

Føleren er urørt det sidste halve år, og har virket hidtil, så mon ikke det hedder et nyt termometer hvis ingen har et bedre forslag?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-12-23 15:05

PS det er et termometer på min stolpe i haven - ikke i bilen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-12-23 16:44

Citat
Mit udendørstermometer er pludselig begyndt at vise ca 10 °C for meget.
Send det ind til DR1 Vejret, de vil elske det når fremtidens globale vejr-rekorder skal vises for de sagesløse danskere.
Det vil blive vist under temaet "Det sagde vi jo"

Når det bliver vist af f.eks. Jarnvig eller Thomas Mørk, så læg endelig mærke til deres buksegylp. Du vil få øje på en erektion, som selv en bordelgæst ville være misundelsesværdig over.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-23 11:55

Røret har vel ikke forskubbet sig i holderen.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-12-23 15:19

@Eyvind. det er sådan en elektronisk dims med batteri

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 12-01-24 22:01

Det kan være ir i føleren…

Hvis du er ved at smide den ud alligevel, kunne du prøve at adslille den og se hvordan den har det inden i (hvis det er muligt)

De virker ved at en modstand på grund af temperatur skifter værdi, hvis ydre forhold ændre sig så seriemodstanden ændre sig viser den forket, adskil og og rens dyret, måske har du sparet penge…

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 13-01-24 07:07

Tak for svaret Benjamin.Hansen.