/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
WASCO
Fra : vic200
Vist : 290 gange
200 point
Dato : 24-12-23 09:37

Hejsa alle. Er her nogle som kender de meget billige hvidevarer som man køber hos Harald Nyborg som hedder Wasco. Er det noget værd, er det holdbart eller er det bare noget billig "bras"? Jeg skal bruge komfur, vaskemaskine, køleskab m.m. Hvad er din erfaring med disse varer.
Kan I alle ha en god jul.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 24-12-23 16:53

Der e ret ordsprog der siger, man får hvad man betaler for

Men det er et kæmpe firma i tyrkiet der laver dem.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 24-12-23 18:18

Citat
Men det er et kæmpe firma i tyrkiet der laver dem.

Og garanteret også er underleverandør af dele til de kendte mærker

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-12-23 09:49

Ifølge Trustpilot har Washco, som er en online forhandler af Wasco hvidevarer, en god rating på 4 ud af 5 stjerner baseret på 3 kundeanmeldelser1. Kunderne roser især den mini opvaskemaskine, som de har købt, for at være nem at bestille, hurtig at levere, god kvalitet og brugervenlig.

Ifølge Forbrugerrådet Tænk har Wasco (Harald Nyborg) J7735E, som er en opvaskemaskine til underbygning, fået en samlet bedømmelse på 34% i deres test af 96 opvaskemaskiner. Den scorer lavt på vaske- og tørreevne, energi- og vandforbrug, brugervenlighed og håndværksmæssig udførelse. Den har dog nogle interessante features, såsom indikation af resttid, sensorstyring, mængdesensor og mulighed for varmtvandstilslutning.

https://dk.trustpilot.com/review/washco.dk

https://taenk.dk/test/opvaskemaskiner/wasco-harald-nyborg-j7735e

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-12-23 18:13

Jeg har haft en der holdt i 12 år, billigt for pengene

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-23 11:26

Vi har en wasco tørretumbler og har haft et par wasco vaskemaskiner.
Nuværende vaskemaskine er en Bosch (grundet lågestørrelsen)
Vi vil ikke købe de meget (snoppede) dyre maskiner og være lidt til grin.
Mange opvaske / vaske / tørre bruger de samme reservedele.

Ps. Jeg er gammel reparatør og skifter selv reservedele som købes i Jylland.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 27-12-23 11:34

Citat
Mange opvaske / vaske / tørre bruger de samme reservedele.

Ps. Jeg er gammel reparatør og skifter selv reservedele som købes i Jylland.

I foråret stoppede svenske toldere 4 containere med et 5-cifret antal brugte køleskabskompressorer der skulle afskibes til Pakistan.
Jeg ved ikke om det var papirrod eller eksportforbud, men i grunden er det en god form for genbrug hvis man i Pakistan blot renser og pudser delene, kompressorer eller elmotorer til vaskemaskiner går vel sjældent i stykker, det er mest styringsenheder eller andre dele der bryder sammen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-23 11:46

Ja Leif - og varmelegemer på vaskemaskinerne men det ved producenten, så derfor et det nemt at skifte varmelegeme.