/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tågelys, bag
Fra : warrior
Vist : 263 gange
50 point
Dato : 09-11-23 20:16

Hej
Jeg skal til omsyn med skoda fabia 1,4 2001.
Bl.a. så virker tågelyset ikke i bag, sikringen er ok. Lyser i panelet.
Jeg mener, det kan have noget at gøre med, hvordan ledningerne er monteret i det 7-polede stik til anhængeren, og at der mulligvis skal flyttes rundt på dem.
Nogen der ved hvordan?
Tak for svar.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-11-23 07:44

Jeg kunne forestille der også var en pære? Og en ledning dertil.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 10-11-23 08:00

Det er der, og baglysene virker. Men tågelyset sidder jo i samme pærer, og skal lyse i en anden tråd.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-11-23 08:39

På en hjemmeside, Bilberoende, har en forfatter samlet nogle vanlige fejl og problem med forskellige generationer af Skoda Fabia. Forfatteren nævner også elproblemer, og siger at det kan være en god ide at tjekke ledningerne og stikket til anhængertræk. Der er også et billede af hvordan det 7-polede stik skal se ud.

https://www.bilberoende.se/koprad-skoda-fabia/

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 10-11-23 09:48

Fin hjemmeside, jeg kan bare ikke finde billedet med stikket

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 50 point
Dato : 10-11-23 10:37
Kommentar
Fra : warrior

Dato : 10-11-23 16:05

Jeg har set følgende: Når anhængeren bliver tilkoblet, bliver tågelyset automatisk frakoblet på bilen.
(Her er det så, at det ikke lyser selvom frakoblet.)
Men nu er jeg i tvivl, om det skal være en decideret tågebaglyspære der skal i så det måske er en forkert der sidder i.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 15-11-23 12:21

Tak for svaret Thyregod8.