/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ordbog i Nokia 3510i
Fra : Vestjyden
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 04-07-03 21:55

1) Når jeg lægger egne ord ind i ordbogen kan det så efterfølgende lade sig gøre at se hvilke ord jeg har oprettet. Det er vel også et problem, hvis jeg kommer til at oprette et ord som er forkert stavet.
2) Når jeg skriver 'du' skriver Nokia'en 'et'. Alfabetisk kommer 'du' da før 'et', hvorfor vælger den 'et' først?

Måske er det et par 'skøre' spørgsmål, men jeg er nybegynder .. har haft en gammel Ericsson uden ordbog, sååååå...

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 04-07-03 23:49

fordi ordbogen skønner at ordet "et" er mere brugt end "du".og sådan er det med mange ord ... men man lære det hurtigt .. og heldigvis ved man som nokia bruger at et/du til /vil.osv tit bliver forvækslet

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 05-07-03 09:42

Ok bet.sand - har du osse svar på spm nr. 1?

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 05-07-03 11:50

jeg har haft model nummerne 3210, 3310, 3330,og nu 3650 og jeg har aldrig hørt om at man kan se alle ord i ordbogen .. men man kan se ordene der matcher ved at trykker (inde i skriv besked )på ventre knap (kan ikke huske hvad der står)og find match i rulle menuen ..

Kommentar
Fra : janhof

Dato : 05-07-03 12:54

Ordbogen har et bestemt antal ord i en "låst hukommelse" -og en delt hukommelse til dine egne ord du "lærer" den efterhånden.. når du har fyldt denne "delte" hukommelse, bliver den blot ved at tilsætte dine nye ord, -mod at skubbe tilsvarende dine ældste eller mindst brugte ord ud..
-sårn cirka.. c",)
-janhof-

Kommentar
Fra : Ditte.malle

Dato : 05-07-03 17:08

Hej!
det er fordi at Nokia telefoner tror at ET bliver brugt mere end du...

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 05-07-03 21:53

Umiddelbart lyder det lidt 'tåbeligt', at alle Nokia-brugere skal sidde og rette 'et' til 'du', da 'du' utvivlsomt bruges mere end 'et'. Ditte.malle hvis jeg konsekvent bruger 'du' mere end 'et', burde den da underprioritere 'et' på min, sådan som janhof skriver ...

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 08-07-04 00:41

hmm hvordan går det med at få delt nogle point ud ???????????????????????

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 19-08-04 21:33

bet.sand jeg ka ikke dele point ud når ingen er i stand til at svare... et kan et jo nok forstå

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 20-08-04 18:17

jeg synes du har fået de svar der er .
1. nej det kan du ikke
2. fordi ordbogen skønner at ordet "et" er mere brugt end "du".og sådan er det med mange ord ... men man lære det hurtigt .. og heldigvis ved man som nokia bruger at et/du til /vil.osv tit bliver forvækslet