/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Retur af køb fra Hollandsk firma
Fra : creamcheese
Vist : 418 gange
500 point
Dato : 22-08-23 10:14

I juni bestilte jeg et gammeldags blodtryksmåler fra stethoscope.eu, et firma valgt fordi det ikke er kinesisk men europæisk. De trak min betaling og skrev at varen var sendt. Efterhånden da varen ikke kom, prøvede jeg at track den, men fragt firmaet havde ikke noget oplysning overhoved om min ordre. Da jeg skrev til firmaet, skrev de at den vare var "out of stock" og de ville sende den lige så snart den ankom, og jeg fik den langt om længe. Desværre var det umulig for mig at bruge fordi den kræver to hænder for at sætte den på, og fordi at pumpe den op var smertefuld for mine gamle hænder. (Jeg har siden lånt en digital måler) Jeg udfyldte deres retur formular og min retur grund blev anerkendt så jeg sendt det tilbage. Medarbejderen på deres "helpdesk" påståede at varen var skadet og de kunne ikke give pengene tilbage. Jeg bedt om et billede af skaden, og billedet han sendt var noget helt andet end den vare jeg havde købt og sendt retur. Selvom jeg har skrevet at det ikke var min vare og de har alle mails inklusiv min oprindelig ordre, vil han ikke acceptere min retur. Jeg kan ikke finde navnet på firmaets ejer, eller anden person som jeg kan appellere til. Hvad kan man gøre i sådan en situation?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-08-23 11:39

Bider i det sure æble og siger PYT af skade bliver man klog, men sjældent rig...

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-08-23 14:27

Det lyder som en meget frustrerende situation, og jeg beklager, at du har haft sådan en dårlig oplevelse med stethoscope.eu. Jeg har søgt på internettet for at finde ud af, hvad du kan gøre i sådan en situation, og her er nogle mulige løsninger:

Du kan prøve at kontakte stethoscope.eu igen og bede om at tale med en anden medarbejder eller en leder. Du kan også skrive en klage til deres kundeservice eller deres sociale medier. Det kan være, at de vil være mere villige til at lytte til dig, hvis du truer med at anmelde dem til forbrugermyndighederne eller offentliggøre din sag på internettet.
Hvis det ikke hjælper, kan du overveje at bruge platformen for onlinetvistbilæggelse, som er et gratis og nemt værktøj til at løse konflikter om onlinekøb mellem forbrugere og forhandlere i EU. Du skal blot udfylde en onlineformular og vælge et upartisk tvistbilæggelsesorgan, som vil forsøge at finde en løsning på din sag. Du kan læse mere om, hvordan det virker, og hvad du skal gøre på denne side.
Hvis du ikke er tilfreds med resultatet af onlinetvistbilæggelsen, eller hvis stethoscope.eu nægter at deltage i processen, kan du kontakte Forbruger Europa, som er et netværk af forbrugercentre i EU-landene. De kan give dig gratis vejledning og hjælp til at klage over stethoscope.eu. Du skal blot oprette din klage på deres hjemmeside og vedhæfte al relevant dokumentation. De vil så sende din sag til Forbruger Europa-kontoret i det land, hvor stethoscope.eu har hjemsted, og forsøge at finde en løsning på din sag.
Hvis ingen af disse muligheder fører til en tilfredsstillende løsning, kan du overveje at gå til domstolene for at få din sag afgjort. Det kan dog være en langvarig og dyr proces, så det er vigtigt, at du vejer fordele og ulemper ved denne mulighed. Du kan læse mere om dine rettigheder og muligheder som forbruger i EU på denne side.
Jeg håber, at dette har givet dig nogle nyttige oplysninger om, hvordan du kan få din forbrugerklage

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-08-23 08:08

Læger og sygeplejersker blev nok også glade da de ikke længere skulle pumpe manchetten op med hånden