/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Notifikationslyde på Samsung Galaxy S10
Fra : bigfool
Vist : 327 gange
500 point
Dato : 03-05-23 14:57

Jeg er netop skiftet fra Samsung S7 (Android 8) til Samsung S10 (Android 12), og har været vant til at have en lyd for indkomne mails, en anden for SMS'er, en tredje for kalenderpåmindelser etc.
Som jeg ser det under indstillinger og "Lyde og vibration" kan jeg kun vælge én lyd for "meddelelseslyd", der så gælder for alle notifikationer Har også været inde under indstillinger for de nævnte apps, men ser umiddelbart ikke mulighed for at vælge en specifik lyd.

Nogen her, som er kommet videre end jeg, og vil røbe hemmeligheden smider jeg gerne 300 point til vedkommende

Takker på forhånd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-23 17:43

Åbn Indstillinger, vælg Apps, find f.eks. Beskeder og åbn den,
vælg så Meddelelser > Meddelelseskategorier > Indgående beskeder.

Her kan du vælge lyd.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 03-05-23 18:14

Jo, men det bliver til standardlyd for alle notifikationer.??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-05-23 20:06

Lyd til enkelt person kan vælges i beskeder.

Vælg besked fra person, tap de 3 prikker oppe til højre, vælg Info > Notifikationer og vælg en lyd.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-05-23 23:41

En prut-lyd når der kommer en notifikation fra det offentlige

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-23 15:41

@Klaudi: Det jeg havde tidligere og gerne ønsker igen er, at når jeg modtager en mail (uanset fra hvem), så skal mobilen give én lyd, og når jeg modtager en SMS (uanset fra hvem), skal den give en anden lyd - Det funkede 100% på S7 og Android 8. (og din vejledning længere oppe med "Beskeder og åbn den, vælg så Meddelelser > Meddelelseskategorier > Indgående beskeder", der er ikke noget der hedder "Meddelelseskategorier".

Har du flere skud?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-23 16:44

Lyde til Beskeder, se
Citat
Angive meddelelse om besked

https://imgm.helpforsmartphone.com/0fd7dd0a5d3900b16da37504d638ee8d.png

Det samme burde kunne gøres med Mail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-23 16:52
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 04-05-23 17:00

Lyde og vibration
Skift indstillingerne for forskellige lyde på enheden.
På indstillingsskærmen trykkes på Lyde og vibration.
• Lydtilstand: Indstil enheden til at være i lydtilstand eller lydløs tilstand.
• Vibrer ved opkald: Indstil enheden til at vibrere og afspille en ringetone for indgående
opkald.
• Lydstyrke: Juster lydstyrkeniveauet for opkaldsringetoner, musik og videoklip, systemlyde
og meddelelser.
• Vibrationsintensitet: Juster vibrationsniveauet for meddelelser.
• Ringetone: Skift indstillinger for ringetonen.
• Vibrationsmønster: Vælg et vibreringsmønster.
• Meddelelseslyd: Vælg en standard meddelelseslyd. Du kan også ændre
meddelelsesindstillingerne for hver enkelt tjeneste.
• Berøringslyde: Indstil enheden til at afgive lyd, når du vælger en app eller en funktion på
touchskærmen.
• Tone for skærmlås: Indstil enheden til at afgive lyd, når du låser touchskærmen eller låser
den op.
• Opladningslyd: Indstil enheden til at afgive lyd, når den er sluttet til en oplader.
• Vibrationstilbagemelding: Indstil enheden til at vibrere, når du trykker på eller og
for andre handlinger, som for eksempel når du trykker og holder på elementer.
• Tastetoner: Indstil enheden til at afgive lyd, når du trykker på knapperne på tastaturet.
• Tastaturlyd: Indstil enheden til at afgive en lyd, når der bliver trykket på en tast.
• Tastaturvibration: Indstil enheden til at vibrere, når der bliver trykket på en tast.
• Lydkvalitet og effekter: Konfigurer yderligere lydindstillinger.

Meddelelser
Skift meddelelsesindstillinger for hver enkelt app.
På indstillingsskærmen trykkes på Meddelelser.
For at tilpasse indstillinger for meddelelser trykkes på AVANCERET, og derefter vælges en app.
• Tillad meddelelser: Tillad meddelelser fra den valgte app.
• Angiv som prioritet: Vis meddelelser øverst i informationspanelet, og medtag dem på listen
over tilladte apps, når Forstyr ikke er aktiveret.
• Eksempler i pop op-vindue: Vis meddelelseseksempler i pop op-vinduer.
• Skjul på låseskærm: Skjul meddelelser fra den valgte app, når enheden er låst.
• Skjul indhold på låseskærm: Skjul indhold af meddelelser fra den valgte app, når enheden
er låst.
• Flere indstillinger: Tilpas yderligere notifikationsindstillinger for den valgte app.

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 04-05-23 17:59

Tak for svaret Klaudi.
En kombination af dine indlæg og en chat med Samsung.com har gjort, at jeg nu tror jeg er kommet i mål , men ikke samme nær logik som i S7/Android 8. Takker for din tid.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-05-23 18:08

velbekomme

godt det lykkedes