/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
spørgsmål om dab radio
Fra : Eyvind
Vist : 238 gange
100 point
Dato : 24-03-23 15:41

Problem:
Jeg lytter kun til p4 og p5.
Men lyden er til tider skinger eller rungende.
Der fulgte 2 væghøjtalere med apparatet.

Spørgsmålet er så hvordan får jeg p4 og p5 til at lyde ordentligt.
Altså hvad skal jeg købe.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-03-23 15:56

Jeg har så'n en i køkkenet https://www.avxperten.dk/dab-radio/denver-dab-36.asp
den er fin i lyden.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 24-03-23 17:39

Jeg har købt sådan en

https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-radio3i-mk2-internetradio/argradio3imk2wh/

Den fylder ikke meget, og der er rigtig god lyd i den, synes jeg.
Den kan snildt "programmeres" til at modtage P4 & P5.

Prøv at høre en demo hos forhandleren.

Blot til inspiration

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-03-23 19:52

Æhhhh, hvilket system anvendes til reproduktionen? Mig bekendt er DR kanaler temmelig gode i lydkvaliteten. Og her i huset lader de sig reproducere i sublim kvalitet på hvad jeg nu måtte vælge. Bilen, stuen med 5 x 75 W + 500 i sub, eller det vilde i musikrummet på 2 x 1350 + 800. Intet er dåset eller sært.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-03-23 06:45

Jeg købte 2 stk. Beolit 20 til køkkenet. Fantastisk lyd og så kan man lade mobilen op på dem

God weekend

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-03-23 10:40

Jeg opgav at få en god modtagelse på DAB+ her i det nordøstlige Sjælland, uanset hvilken antenne jeg brugte, så købte en Google Audio Cast og satte den i AUX indgangen på min receiver, der så modtager radio fra min PC jeg alligevel har kørende hele tiden. Ingen støj og klokkeklar musik.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-23 10:57

Jeg har nu en Philips Dab+ med tilhørende højtalere.
Og 2 stk Dab+ køkkeradioer med indbyggede højtalere.

Men det er mærkeligt for de gamle plader som spilles i p4 og p5 lyder fint.
Måske kan det være at de "rensede og digitalisrede udgaver" har fået nogle flere lyde med.

Tak for gode input som jeg vil lege lidt med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-23 10:21

3773 - det kan jo også være mine ører som ikke virker ordentligt.